• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

stationair 3 cilinders

Hallo allemaal,

Onlangs heb ik een andere c20ne blok in mijn astra f gelegd en die loopt van meet af aan stationair op 3 cilinders. Op het moment dat ik gewoon ga rijden komt de 4e cilinder netjes mee. Heeft iemand ooit hetzelfde probleem gehad? Het is net of ie gewoon teveel brandstof krijgt ofso. Kan iemand me helpen? groeten

Het kan een vervuilde injector zijn die lekt, waardoor er teveel brandstof in de cillinder komt.

Had je de bougies al gecontroleerd ?

Ooit hetzelfde probleem gehad ; was de dichting vd inlaat colector stuk.

Door teveel valse lucht draaide ie stationair op 3 poten en gewoon op 4 bij gasgeven.

Kan je testen door wat remmenreinig/starthulp te spuiten rond je inlaatcolector op stionair en zien of ie anders gaat draaien.

inlaatcollector?en waar is dat te vinden?ik wou hem eigenlijk uitlezen dmv knippercode. Iemand bekend met dat principe? Greetz en thnx

Inlaat collector is gewoon je Inlaat...

dus de pakking tussen inlaat en cilinderkop..

kan je testen door remmenreiniger thv inlaat pakking te spuiten met draaiende motor, indien deze dan reageageert is er een lek in de inlaatpakking.

knippercode staat omschreven in Vectra gedeelte het ''HOW-TO'' topic

Willem

Hoi jongens,

Bedankt iedereen voor de goeie tips! Mijn inlaatspruitstukpakking was stuk tussen de 3e 4e cilinder,hier ben ik achter gekomen door remmenreiniger te spuiten tegen de cilinderkop thv het spruitstuk.

Bedankt! Deze topic kan sluiten

groeten

Terug
Naar boven