• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

steeksleutel lampje update met vraag

djplan

Post weinig
sinds paar dagen doet me zafira a opc uit 2003 weer raar

als de motor stationair draait dan valt de auto plotseling uit.

of tijdens rijden zie ik te temperatuur wegvallen en zodra ik stil sta valt de motor ook gelijk uit

en zodra de temp. weer doet dan loop de auto weer goed ?

waar zou het eraan kunnen zijn.

soms doet de auto ook heel raar ook op warme motor en als ik de airco op hoogste stand gooi dan valt die plots ook uit ??

iemand iedeen waaraan het zou kunnen liggen

ik zou het wel willen uitlezen voor de 1000 keer maar ik denk dat de dealer morgen geen tijd zal hebben

hoop dat iemand me kan helpen

update :

ik heb de auto uitlezen kwam heel wat codes uit ik zal ze hierop melden

maar de storingen zijn uit alleen valt de motor nog steeds uit zodra me motor temp ineens helemaal omlaag schiet en zodra ik stil sta wil die uitvallen en moet ik zelf gas bij geven en soms pakt die temp sensor opeens weer iets waardoor die weer normale temp aan geeft en dan staat de auto weer stationair weer helemaal goed

iemand idee? zou het de temp sensor zijn zoja dan haal ik em vandaag nog snel bij de dealer op

(trouwen benzine filter is nog geen enkele keer vervangen sinds ik de auto heb 5,5 jaartjes)

Terug
Naar boven