• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Steenslag beste manier van oplossen

Weet iemand hoe je op een goeie manier steenslag op de motorkap het best kan repareren. De vorige eigenaar van mijn corsa heeft al aardig wat steenslag met een lakpotje en zo'n kwastje geprobeerd te fixen... maar het ziet er niet echt mooi uit. Moet je voor steenslag echt naar een Spuiterij toe? Ik heb gehoord dat dat zo duur is om je auto te laten over spuiten. Ik kijk geregeld naar Wheeler dealers op Doscovery channel... maar wil ook graag jullie mening horen wat het beste is en wat ik ervoor nodig moet hebben... zoals wat voor soort schuur papier en wat voor soort lak.

Alvast hartelijk dank voor alle tips en info.

Niels.

zou er zelf niet aan beginnen zonder de nodige ervaring en kennis, de motorkap is denk ik toch wel het moeilijkste deel om te spuiten omdat het perfect strak moet zijn..

als je het toch wilt proberen, lak kun je evt laten maken bij een spuiterij/herstelbedrijf op de kleurcode van je auto of anders een tankklepje oid meenemen kunnen ze het ook zien ;)

zou er zelf niet aan beginnen zonder de nodige ervaring en kennis, de motorkap is denk ik toch wel het moeilijkste deel om te spuiten omdat het perfect strak moet zijn..

als je het toch wilt proberen, lak kun je evt laten maken bij een spuiterij/herstelbedrijf op de kleurcode van je auto of anders een tankklepje oid meenemen kunnen ze het ook zien ;)

Terug
Naar boven