• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

stil zetten ruitenwissers op een bepaald moment

Ik heb een Astra Sports Tourer april 2017

Hoe kan ik de ruitenwissers op een bepaalde plek op de voorruit stil zetten om deze op een ijsdeken te plaatsen, zodat deze, reeds vastgeklemd tussen de deuren, bij wind niet weg zal waaien en de ruitenwisserbladen ook niet vast vriezen?

BVD

Ik dacht contact aan ruitenwissers aan en waar jij ze wil hebben meteen het contact sleutel omdraaien ,dan blijven ze staan op die positsie.

gaat niet lukken wissers komen terug op rust positie, ook als je tijdens de wis functie sleutel omdraait in het contact.

heb zelf een cascada en daar wil het ook niet bij

Beantwoorders, hartelijk dank voor jullie reacties.

Maar..... contact direct uitzetten helpt idd niet, de wissers gaan weer in ruststand.

Ik dacht dat ik ze dan met direct contact uit snel daarna via de ruitenwissers alsnog tik voor tik precies kon plaatsen op de voorruit, maar dit is mij helaas nog niet gelukt.

Ik vraag wel even aan de dealer en laat het forum hun reactie nog wel weten.

Groet,

Causio

Vandaag antwoord gehad van de dealer.

Bij de nieuwe Astra's vallen de ruitenwissers altijd weer terug in de ruststand.

Mvrgr

Causio

Terug
Naar boven