• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

stofzuigergeluid na uitmaken v/h contact astra g 2.0 dti

brian1987

Post weinig
he ik zal me even voorstellen ik ben brian, ik heb sinds een tijdje een geluid als ik me contact uit zet dan hoorik nog iets doorlopen 1a2 seconde het geluid lijkt op het geluid van een stofzuiger die je uitmaakt dat hij nog even geluid maakt alsof iets aanloopt,

het geluid komt uit de buurt van mijn dynamo misschien dat iemand mij kan helpen.

of misschien iemand in de buurt van amsterdam of hoorn die veel verstand heeft en er even naar kan luisteren misschien.. hoor graag van jullie mvg brian

Zoals je het zelf beschrijft zou het een paar dingen kunnen zijn;

- Airco pomp

- turbo aan het slijten mogelijk.

Gebeurd het alleen wanneer je de auto uit zet? Of hoor je het ook als je rijd?

Probeer eens jee stukje te rijden zonder radio aan en met de ramen open om te kijken of je het geluid dan ook hoort?

Zou eerder een nog effe doorlopende kachel kunnen bedenken.

Of je hoort gewoon de koelvin draaien.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Na een rit als je thuiskomt, ff kap openzetten en iemand vragen om je motor af te zetten terwijl jij over de motor gebogen staat.

Kan je bijvoorbeeld de koelventilator al controleren, ook evt turbo of alternator.

Ja dat heb ik Gedaan van de week

En het geluid kwam bij de dynamo uit de buurt maar weet niet of een dynamo zo een geluid kan maken met uitmaken

alternator = dynamo.

Nou, niet helemaal eigenlijk, maar in deze context bedoelen we hetzelfde ;).

Ik weet eigenlijk niet wat de juiste benaming is bij een wagen, dynamo of alternator.

Dacht alternator...

Ja maar misschien is 't lagertje wat versleten ofzo, ik weet niet.

Ik heb hier een alternator liggen die een soort "schreeuwend" geluid maakt als hij draait, maar werkt wel perfect.

Misschien hoor je die dan niet als de motor draait, maar wel als je hem stillegt.

Ik denk maar even luidop na nu hoor ;).

Anders idd de koelfan eens checken, ...

Oke wsnt daarnaast zit ook een snaar of een riem weet niet van wat maar kan het geluid daar misschien vandaan komen?

Terug
Naar boven