• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Storing Corsa B (koelwater sensor)

Hallo allemaal. Ik ben Bart, en heb een corsa B staan met een hardnekkige storing. Het gaat om een Opel uit 98 met een x10xe motor.

Wat is het probleem?

De auto loopt prima, maar valt soms volledig uit. Eerst dacht ik zonder duidelijke reden.

Uitgelezen storingen,

Gasklep positie meter hoog

LMM signaal hoog

LMM signaal laag

Stationair regeling hoog

EGR spanning hoog

Inlaat lucht temperatuur hoog

Na verder zoeken en uitlezen tijdens het rijden bleek dat de koelwater temperatuur sensor roet in het eten gooit. Wanneer de auto goed loopt geeft deze de juiste temperatuur weer.

Echter als de auto begint te stotteren geeft deze -39 graden aan. (Zelfde waarde meet je wanneer je de stekker van de sensor los trekt)

De sensor is vervangen maar het probleem komt sporadisch terug. Soms hardnekkig, soms even contact aan en uit en weer rijden als nieuw.

Nu vermoed ik zelf een slechte massa of een kabelbreuk? Heeft iemand hier ervaring mee of hetzelfde meegemaakt?

Teven zou ik graag willen weten waar alle massapunten zitten?

Ik heb de punten naast de motor en die bij de bobine reeds schoongemaakt.

Alvast erg bedankt voor de hulp

Terug
Naar boven