Bouwjaar: 2000
Brandstof: Benzine
Motor: 1.8 (kilometerstand 180.000)
Sinds 2 a 3 dagen brandt bij mij het lampje voor de motorelectronica en sindsdien kan de auto niet meer stationair draaien. Ik heb deze gisteren laten uitlezen en volgens de dealer is de computer stuk omdat hij geen waarde geeft van de de gasklep (luchtklep?). De rest gaf wel een waarde aan, dan kan het toch niet aan de computer liggen?
Voordat het lampje motorelectronica was gaan branden draaide de motor perfect maar sinds een maand mis ik heel wat vermogen. In het begin voelde ik de auto nog wel trekken als ik bij 120 gas gaf, nu is dat niet meer. hij gaat wel sneller rijden maar je voelt de acceleratie niet. Daarnaast schokt de motor een beetje in zijn eerste versnelling.
Maar sinds het lampje van de motorelectronica brandt draait de motor dus niet meer stationair. Soms valt hij weg en dan draait hij weer goed maar na een kilometer of 5 komt hij weer terug. Volgens de dealer ligt het aan de computer, maar ze willen eerst de gasklep checken. De motor schijnt niet voldoende luchttoevoer te krijgen of zo. Kan het iets te maken hebben met het weer van de afgelopen dagen? Maar ik begrijp dat het niet aan de gloeibougies ligt?
Verder vroeg ik mij af of het verstandig is om met de auto in deze toestand naar Belgie te rijden komend weekend.