• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Storing Meriva Z16XEP

Ik heb bij een Meriva A Z16XEP uit 2006 2 storingen, welke een verband met elkaar lijken te hebben.

Wanneer het motorstoringslampje gaat branden, kan ik de radio (CD30MP3) niet meer bedienen via het stuur of de radio. Soms valt de radio zelfs uit... Als het motorstoringslampje niet brand, dan werkt de radio/bediening wel weer.

De foutcode welke bij het uitlezen werd verkregen (P0170), heeft betrekking op de LMM of de lambda-sensor. Een andere foutcode verkrijgen ze niet...

Ik heb de foutcode eerst laten verwijderen, maar deze is tezamen met bovenstaand probleem weer teruggekomen.

Nu heb ik eerst maar een nieuwe LMM besteld...

De monteur kan echter geen samenhang tussen de beide storingen verklaren en mij wordt nu geadviseerd om ook de radio te vervangen. (Waar vervolgens ook een leuk :???: prijskaartje aan hangt.)

Zijn jullie bekent met een soortgelijk probleem?

Terug
Naar boven