• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Storing P0130

Hallo mensen.

Ik ben bezig met een Corsa-b 1.0 uit 97.

Ik heb hem uitgelezen en hij geeft storing p0130.

Wat is er nu niet goed want de een zegt lambda sonde wat ook bij de storing hoort, maar er zijn ook die zeggen luchtmassa meter of map sensor.

Wat is wijsheid.

Groet koos74

ja dat is het risico bij deze motoren, als de lambda storing word gegeven is het vaak de luchtmassameter, maar kan alsnog de lamba zijn.

Willem

ja dat is het risico bij deze motoren, als de lambda storing word gegeven is het vaak de luchtmassameter, maar kan alsnog de lamba zijn.

Willem

Hallo mijn buurman heeft het zelfde probleem. Maar als we terwijl de motor aan staat de Luchtmassa meter verwijderen. Loopt de motor weer gewoon zoals het hoort.

Is het dan toch de LMM of toch de Lambda zonde.?

Hallo mijn buurman heeft het zelfde probleem. Maar als we terwijl de motor aan staat de Luchtmassa meter verwijderen. Loopt de motor weer gewoon zoals het hoort.

Is het dan toch de LMM of toch de Lambda zonde.?

De foutcode slaat op de waarde die de lambda sonde afgeeft. Of de sensor zelf defect is, of dat er een slechte waarde afgegeven wordt doordat het uitlaatgas mengsel niet klopt (en de sonde dus prima z'n werk doet), wordt niet beschreven door de foutmelding.

Volgens mij klopt het wel dat de motor netjes stationair loopt als de LMM wordt losgetrokken.

Hij schiet dan in een noodloop stand, met hele veilige ECU parameters en worden sommige sensoren compleet genegeerd.

Probeer maar eens goed gas te geven zonder LMM... wedden dattie voor de 3000RPM stopt met accelereren?

De foutcode slaat op de waarde die de lambda sonde afgeeft. Of de sensor zelf defect is, of dat er een slechte waarde afgegeven wordt doordat het uitlaatgas mengsel niet klopt (en de sonde dus prima z'n werk doet), wordt niet beschreven door de foutmelding.

Volgens mij klopt het wel dat de motor netjes stationair loopt als de LMM wordt losgetrokken.

Hij schiet dan in een noodloop stand, met hele veilige ECU parameters en worden sommige sensoren compleet genegeerd.

Probeer maar eens goed gas te geven zonder LMM... wedden dattie voor de 3000RPM stopt met accelereren?

We hebben net het gasgelphuis open gemaakt maar ziet er inderdaad erg vies uit. Die gaan we vanmiddag even schoon maken met remreiniger. We laten nog wel weten hoe het afloopt.

We hebben net het gasgelphuis open gemaakt maar ziet er inderdaad erg vies uit. Die gaan we vanmiddag even schoon maken met remreiniger. We laten nog wel weten hoe het afloopt.

Hahah vandaar, altijd handig idd :)

Afgezien daarvan ben ik eigenlijk wel benieuwd of iemand voor zo'n 1.0 een howto oid over schoonmaken gasklephuis heeft..

Zag 'm niet tussen de howto's zelf staan vandaar de vraag king:

Hahah vandaar, altijd handig idd :)

Afgezien daarvan ben ik eigenlijk wel benieuwd of iemand voor zo'n 1.0 een howto oid over schoonmaken gasklephuis heeft..

Zag 'm niet tussen de howto's zelf staan vandaar de vraag king:

zelfde als een x12xe

maar ben ook benieuwd.

wil ook graag de gasklep schoonmaken, incl de bijbehorende delen. erg klep en stappenmotor.

lmm is pas geleden vervangen

als iemand een how to heeft, of het kan uitleggen, dan ben ik al heel blij. heb ik zaterdag wat te doen

zelfde als een x12xe

maar ben ook benieuwd.

wil ook graag de gasklep schoonmaken, incl de bijbehorende delen. erg klep en stappenmotor.

lmm is pas geleden vervangen

als iemand een how to heeft, of het kan uitleggen, dan ben ik al heel blij. heb ik zaterdag wat te doen

Ja precies, mooi klusje voor de vrije zaterdag!

Wat is eigenlijk het nut van schoonmaken startmotor?

Die van mij start namelijk wel gewoon goed.

Terug
Naar boven