• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Storing tijdens het uitzetten motor

Ik ben een bezitter van een Opel Astra 1.6 1998 LPG.

Nu heeft deze sinds vandaag een elektronisch probleem.

Zodra ik het contact terugdraai om de motor uit te zetten, gaat de motor niet uit en de sleutel uit contact biedt geen oplossing. De verlichting staan aan. Zodra de knop van de verlichting uit zet valt de motor ook uit.

Ook heb ik het zonder verlichting geprobeerd dan zijn er geen problemen.

Iemand toevallig een idee wat dit zou kunnen zijn. Of misschien eerder van dit probleem gehoord!

Jup. heb je kentekenlampjes in de kofferdeksel???

zo ja, bekijk de draden maar die naar de kofferdeksel lopen..

Willem

Jup. heb je kentekenlampjes in de kofferdeksel???

Willem

@wim-v6 wrote:Jup. heb je kentekenlampjes in de kofferdeksel???

Willem

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik ga er naar kijken. Waar maar ik op letten??

@wim-v6 wrote:Jup. heb je kentekenlampjes in de kofferdeksel???

Willem

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik ga er naar kijken. Waar maar ik op letten??

Draadjes tussen de kofferklep en auto, in de thule daar beschadigd de isolatie nog wel eens van.

als je geen station hebt hoef je daar niet naar te kijken, die heeft geen lampjes in de kofferklep.

is het een Astra-G??

zo ja, niet een verkeerd lampje in je achterlicht gedraait..

Willem

Draadjes tussen de kofferklep en auto, in de thule daar beschadigd de isolatie nog wel eens van.

als je geen station hebt hoef je daar niet naar te kijken, die heeft geen lampjes in de kofferklep.

is het een Astra-G??

Willem

@wim-v6 wrote:Draadjes tussen de kofferklep en auto, in de thule daar beschadigd de isolatie nog wel eens van.

is het een Astra-G??

Willem

Gisterenavond netjes gecontroleerd. Nummerplaatverlichting is ok en ziet er netjes uit!

Wel een kapot lampje gevonden die nu vervangen en het is volgens mij weg.

Zit wel met ander probleem: Dat is dat ik al een tijd last heb van stroomproblemen met deze auto.

1 2x al binnen 1 jaar de dynamo vervangen omdat deze overspanning leverde.

2 Zodra de auto in zijn vrij staat en je kracht vraagt van verschillende onderdelen valt de motor bijna uit.

(stuur naar links of rechts en het toerental valt bijna dood)

(overschakelen automatisch van Benzine naar LPG ook bijna valt de motor uit)

Ik heb het idee dat er meer aan de hand is elektronisch! Kan het zijn dat dit een massa probleem is?

@wim-v6 wrote:Draadjes tussen de kofferklep en auto, in de thule daar beschadigd de isolatie nog wel eens van.

is het een Astra-G??

Willem

Gisterenavond netjes gecontroleerd. Nummerplaatverlichting is ok en ziet er netjes uit!

Wel een kapot lampje gevonden die nu vervangen en het is volgens mij weg.

Zit wel met ander probleem: Dat is dat ik al een tijd last heb van stroomproblemen met deze auto.

1 2x al binnen 1 jaar de dynamo vervangen omdat deze overspanning leverde.

2 Zodra de auto in zijn vrij staat en je kracht vraagt van verschillende onderdelen valt de motor bijna uit.

(stuur naar links of rechts en het toerental valt bijna dood)

(overschakelen automatisch van Benzine naar LPG ook bijna valt de motor uit)

Ik heb het idee dat er meer aan de hand is elektronisch! Kan het zijn dat dit een massa probleem is?

@wim-v6 wrote:Massa inderdaad, door fikt je dynamo van uit, en krijg je rare storingen..

Willem

Willem.

Allereerst bedankt voor je snelle reactie.

Ten tweede sorry voor de late reactie maar heb wat navraag gedaan na je antwoordt.

De meesten waaronder jij zeggen inderdaad massa. Dus zal het hier naar alle waarschijnlijkheid aan liggen.

Ik weet alleen zo snel even niet waar ik moet beginnen met zoeken om dit probleem enigzins te kunnen lokaliseren.

Er loopt 1 kabel van de massa op je accu naar verschillende massa punten op je auto. Zal het probleem in die punten zitten??

Misschien dat je mij tips kan geven waar ik het beste kan kijken?

@wim-v6 wrote:Massa inderdaad, door fikt je dynamo van uit, en krijg je rare storingen..

Willem

Willem.

Allereerst bedankt voor je snelle reactie.

Ten tweede sorry voor de late reactie maar heb wat navraag gedaan na je antwoordt.

De meesten waaronder jij zeggen inderdaad massa. Dus zal het hier naar alle waarschijnlijkheid aan liggen.

Ik weet alleen zo snel even niet waar ik moet beginnen met zoeken om dit probleem enigzins te kunnen lokaliseren.

Er loopt 1 kabel van de massa op je accu naar verschillende massa punten op je auto. Zal het probleem in die punten zitten??

Misschien dat je mij tips kan geven waar ik het beste kan kijken?

Weet niet waar je vandaan komt, maar als je uit onze hoek komt kan je wel eens langs rijden, dat zoekt al een stuk makkelijker..

Willem

Weet niet waar je vandaan komt, maar als je uit onze hoek komt kan je wel eens langs rijden, dat zoekt al een stuk makkelijker..

Willem

Terug
Naar boven