• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Storingen; Olie verbruik, contr. Remlicht, contr. Ruitenspro

Hoi ik ben johan ik ben 24 en kom uit zaandam mijn allereerste auto was een opel astra f GSI '94 X2.0XE heb ik toendertijd helaas moeten verkopen en nu in bezit van een opel astra coupe '01 Z2.2SE er moet et 1 en ander aan gebeuren en ik had daar ook wat vragen bij zoals het hoort belangrijkste eerst en dat was nieuwe distr. Kettingen die zijn laatst vervangen (flinke klap geld kwijt) en jahoor eenmaal open zat er een afgebroken boutje bij de ketting die moest gezocht en verwijderd worden waardoor het prijskaartje weer steeg dat is nu gelukkig achter de rug en me budget wat ik dacht nodig te hebben was er ineens doorheen helaas er zijn meer rep. Nodig.

Nou verbruikt hij nog best veel olie nu ben ik geen monteur maar als ik bij het blok kijk vanaf de neus vd auto dan in de hoek rechts voor het raam als ik naar benede kijk zie ik olie op (ik denk mijn versnellingsbak) klopt dat? Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn???

En ik krijg de storing contr. Remlicht maar die werken gewoon

De storing contr. Ruitensproeier die is op peil.

Maar ik denk de pomp defect niet zeker want ik zag onder de motorkap in het relais kastje maar 2 relais waarin 3 kunnen en die lege plek is wel aangesloten d.m.v. Heel wat kabeltjes als iemand enig idee heeft dankjewel ik hoor het graag mvg johan

Olie verbruik en bij je versnellingsbak klinkt niet goed, is meestal je krukas kering en om die te vervangen ,moet je subframe eronder weg versnellingsbak eraf koppeling eraf vleigwiel eraf.

En dan wss een nieuwe koppeling erin met druk lager, al met al een aardige kosten post.

Niet toevallig lampjes gewisseld achter??

Van je ruitensproeier denk ik je peil sensor in de tank stuk.

Remlicht contr.

Niks meer dan je rem intrappen, dan vrrdwijnt deze melding.

Melding is namelijk afgekort van:

Remlicht Controle, dat doet ie als je het pedaal intrapt op Contact.

verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

Terug
Naar boven