• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stoten met wegrijden Corsa D

Hallo iedereen,

Enige tijd geleden (+- een jaar) begon de Corsa D 1.4 16V uit 2011 van mijn moeder te stoten met wegrijden. Dit doet hij voornamelijk als hij nog koud is, maar af en toe ook als de auto al goed warmgedraaid is. Ik ben er al mee naar de dealer geweest welke de software heeft geüpdate en nieuwe bougies heeft geplaatst (na slechts 45.000km al). De bougies waren voor eigen rekening omdat dit, zoals de dealer zei, onder normaal onderhoud valt. Enfin, het leek erop dat het stoten was verholpen, maar al snel begon hij weer te stoten met het wegrijden.

Door tijdgebrek en doordat ik het constant vergeet ben ik nog steeds niet terug gegaan naar de dealer. Maar om te voorkomen dat de dealer straks weer allemaal fratsen gaat uithalen ben ik erg benieuwd wat jullie denken wat dit stoten veroorzaakt. Hij stoot alleen bij het wegrijden vanuit de eerste versnelling.

Terug
Naar boven