• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stotteren, ratelen van de motor

Hallo allemaal,

Gisteren reed ik met mijn Opel Corsa B 1.2 16V sport over de snelweg op weg naar mijn zwager. Geen enkel probleem, totdat ik de afslag nam. De motor begon te tikken en het leek wel of ik op een brommer zat. De auto stotterde en ik was ineens veel vermogen kwijt. Ik heb de auto voor de deur gezet en af laten koelen. Ik ben toen de olie gaan peilen, en ik had nog een klein stipje olie op mijn peilstok. Ik heb toen olie bijgevuld en opnieuw gestart. Het tikkende geluid was weg. Onderweg terug naar huis had ik nog steeds veel minder vermogen en haalde net aan 100 km. per uur. Ook blijft de auto ratelen. Vanmorgen oliepeil nagekeken en dat was nog goed, dus geen lek. Auto gestart en nog steeds een flinke ratel. Hoe meer gas ik geef, hoe meer ratel en triling. Iemand een idee waar ik het probleem moet gaan zoeken?

Alvast bedankt!

Grote kans da de Ketting is verlopen, kans op Motorschade.

Bij motoren met distributie Ketting is het ZOOOOOOOOOOOOO Belangrijk je olie GOED op Peil te houden!!!!!

Timing nakijken van de Distributieketting...

Willem

Dankjewel Wim,

Ik denk dat het nakijken van de distributieketting net iets boven mijn pet gaat. Ik hoorde ook iemand zeggen dat het eventueel de verdelerkap kan zijn of de rotor er van.... Is dat ook een mogelijkheid?

heb je allemaal niet, en ontstekingsdelen gaan niet kapot van te weinig olie..

Rammelen van de motor is de ketting die te los komt te hangen door te weinig oliedruk.

Willem

Terug
Naar boven