• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

stotterende V6

@-BlendjuH- wrote:@ferryvandort wrote:Gaat het lampje helemaal niet branden of in eerste instantie wel en moet je de foutcode eruit laten halen?

Het lampje gaat NIET branden ;)

De mijne is ook afgedopt en heb dus geen brandend lampje

Moet wel zeggen dat eer paar leuke gasten uit FRIESLAND dat

gedaan hebben ....

Kom je aanrijden , trekken ze je motorkap open en plots is tie afgedopt :thumb

:sleeping

@ferryvandort wrote:Hoe maak je zo'n pakking dan? Ik lees daar verschillende dingen over. De één heeft het over een alu plaatje, de ander knipt een cola blikje op maat. Maar ik begrijp dat de dealer ze ook heeft?

je haalt je egr er af. tekent de egrvoet af op een stuk blik(3mm of dikker). knip hem op maat. gaten er in boren. en weer terug monteren. zelf heb ik er nooit een pakking tussen gedaan. was altyd goed maar als je het niet vertrouwd kun je het wel doen

bij de dealer ook te krijgen, heb er toevallig nog eentje liggen.

kwilde hem afdoppen toen bleek dat er al een pakking tussen zat.

@rooiepeet wrote:bij de dealer ook te krijgen, heb er toevallig nog eentje liggen.

kwilde hem afdoppen toen bleek dat er al een pakking tussen zat.

En jij komt toevallig uit het oosten des lands?

Ik heb het plaatje binnen. Als alles meezit ga ik hem er morgen tussen zetten, als ik de juiste torque sleutel kan vinden. Maar merk ik straks met het rijden ook nog een verschil?

Geen vervuiling van het inlaat traject.

Controleer ook de carterventilatie regeling.

Dit is het slangetje dat van de voorzijde gasklep, naar rechtsachter onder het inlaat loopt.

het pijpje op het carterventilatie huis dat rechts van de achterste cilinderkop zit, gaat vaak dicht zitten, hierdoor krijg je ook vervuiling van de gasklep door olieresten welke via de dikke slang van de carterventilatie, welke onder de rechtrkant van het inlaat via de bougiegoot aan de radiateurzijde naar de gasklep loopt.

willem

Terug
Naar boven