• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

stress om niets, wijze les

Dikkeminne

Post weinig
Donderdag de zafira a OPC maar eens laten APK keuren. Mijn reguliere adresje had weinig tijd dus een ander bedrijf bood uitkomst.

Onderhoud doe ik veelal zelf en ik wist dat hij vlotjes door de keuring moest komen. dat liep ff anders.

Volgens de keurder waren de lampen niet geschikt voor xenon verlichting en daardoor was de auto afgekeurd. Er zat geen keurmerk op de koplampen voor xenon. Afkeur luidde het verhaal.

Ik heb een aftermarket set xenon 6500k gekocht met 2 nieuwe koplampen 1.5 jaar geleden. Kwam toentertijd altijd door de keuring.

Feitelijk heeft de garagehouder gelijk. Er zit inderdaad geen keurmerk op de koplampen voor xenon. Dat punt gaf ik de beste man gelijk.

Maar dit is geen afkeurpunt voor de APK. Zolang de koplampen goed staan afgesteld en geen verblinding,strooilicht veroorzaken is het APK technisch voldoende. De garagehouder was het niet eens met deze bewering. Hij kon wel xenon koplampen bestellen en dat kwam dan op € 1150 incl montage :hmmz .

ik stelde voor dat het plaatsen van de originele pitten een goedkoper alternatief was, aangezien de koplampen niets mankeerden.

Toen werd de beste man een beetje dwars en vertelde dat de auto was afgekeurd en dat het mijn probleem was en dat ik dan maar naar een ander moest gaan.

Ik stelde voor er een keurmeester bij te halen om te kijken wie er gelijk had. Prima, maar dan wel op mijn kosten. Ik stemde er mee in op voorwaarde dat als ik gelijk zou hebben hij alles incl. apk zou betalen. Hiermee stemde de garagehouder in.

Uurtje later kwam de beste keurmeester en begon de auto te herkeuren. Resultaat, goedgekeurd. Verlichting was niets mis mee.

Na mijn gratis geldige papiertje wat weer voor een jaar geldig is, bood ik aan er maar een kop koffie op te drinken. De garagehouder was gepikeerd en wees dit af.

Ik wilde alvast een afspraak maken voor volgend jaar bij deze man, maar iets in mij zei dat ik niet verder moest stoken :D

Al met al een verfrissende ochtend met een fraaie afloop.

Mochten jullie hier een keer tegenaan lopen in de toekomst, laat je niets wijsmaken.

Terug
Naar boven