• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Strip op achterklep van Zafira, UPDATE: Roest....

tijgetje57

Post veel
Heb sinds kort een Zafira. Echter nu is mij opgevallen dat als het geregend hebt en je doet de achterklep open dat er een sloot water uitkomt....

Hebben jullie dit ook. Zo nee, wat moet ik hier aan gaan doen, want het zit mij niet lekker...

En kan je die strip eraf halen zonder schade te maken aan de strip of klep?

Ik heb hem niet tijdens een bui zelf nog open gehad (rij zelf pas een maandje met een zafira), maar na een bui heb ik er nog geen last van gehad.

Je bent niet de enige. Ik heb hier ook last van. Na het wassen van de wagen kwam ik hier achter.

Ik heb er niet zoveel aandacht aan geschonken. Geen idee of dit kwaad kan! :hmmz

origineel gepost door Za4ra OPC

Je bent niet de enige. Ik heb hier ook last van. Na het wassen van de wagen kwam ik hier achter.

Ik heb er niet zoveel aandacht aan geschonken. Geen idee of dit kwaad kan! :hmmz

Euh ja dit kan wel kwaad..... helaas..

zafiraachterklep.png

zafiraachterklep1.png

Bovenstaande is niet mijn achterklep maar gelukkig die van iemand anders. Op dit moment weet ik nog niet hoe onze klep er aan toe is.

Voor de mensen die het los denken te halen die hebben een beetje pech....

Het zit nog vast met kit ook... Vandaar die zwarte rand.

Opel Dealer weet niet wat er aan gedaan kan worden. Na beoordeling van diversen valt dit niet onder de carrosserie garantie van Opel.

Tevens de randjes bij de achterdeuren als aandachtspunt: de rand waar het plastic samenkomt met het metaal van de deur. Daarop zit zwarte kit. Als de kit aan het vergaan is krijg je roest op dit punt.

@ guuske:

dat had mijn vader ook met zijn B Zafira!

Is gerepareerd op kosten van Opel!!!

Dus ff naar den dealer gaan...

Schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn.....

Terug
Naar boven