• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stuur Astra H (GTC) vervangen

Jefkere

Post vaak
Hallo mede-forumgebruikers,

Ik zit met een probleemke :p

Ik heb een astra GTC Cosmo, maar geen lederen stuurwiel :/

Dat vond ik jammer, dus zit ik al een tijdje te bieden op eBay om een lederen stuurwiel te bemachtigen voor een prijsje :)

Ik wou er zo'n € 50 voor geven en dat is nog goed gelukt ook :p

Ik heb na een maandje op lederen stuurwielen bieden (vooral op de Duitse ebay, veel meer spullen, maar wel eerst eens vragen of ze het naar Nederland/België willen sturen en aan welke prijs. In mijn geval naar België) eentje kunnen bemachtigen voor ronde de €45, enkel één knopje is versleten van de bediening aan het stuur, maar ik kan er die van mijn oud stuur opsteken, dus geen probleem :).

Nu komt mijn vraag, ik heb het stuur nog niet, het is onderweg, maar ik zou nie goed weten hoe ik er aan moet beginnen en op wat ik moet letten enz, kan iemand mij eventueel in stappen uitleggen wat ik moet doen?

Alvast hartelijk bedankt,

R.J.

Correctie! bij een Astra H werkt het anders..

Eerst de accu los halen en dan minimaal 5 min wachten.

Dan de airbag los klikken met de clips achter in het stuur naar links en rechts duwen. kleine platte schroeven draaier erin.

* de airbag kabel los halen voorzichtig , kunnen er soms 2 zijn geel en roze.

* het kabeltje los maken van de stuurwiel bediening in het hart van het stuur.

* het stuur goed recht zetten. en dan de torx los draaien en het stuur eraf pakken.

bij terug plaatsen goed opletten dat de het streepje op het stuur en de naaf overeen komen en dan vast zetten.

verder terug bouwen in omgekeerde volgorde.

Veel succes !

Correctie! bij een Astra H werkt het anders..

Eerst de accu los halen en dan minimaal 5 min wachten.

Dan de airbag los klikken met de clips achter in het stuur naar links en rechts duwen. kleine platte schroeven draaier erin.

* de airbag kabel los halen voorzichtig , kunnen er soms 2 zijn geel en roze.

* het kabeltje los maken van de stuurwiel bediening in het hart van het stuur.

* het stuur goed recht zetten. en dan de torx los draaien en het stuur eraf pakken.

bij terug plaatsen goed opletten dat de het streepje op het stuur en de naaf overeen komen en dan vast zetten.

verder terug bouwen in omgekeerde volgorde.

Veel succes !

ik ben ook op zoek naar een sportstuur voor op men astra h 5deurs

als ze zo goedkoop zijn, en in goede staat, dan twijfel ik ook niet

maar dan moet er natuurlijk wel nog werkende airbag in zitten (of kun je deze ook overzetten)

en radio bediening aan het stuur

waar heb je deze juist gevonden? of wil je me er ook mee helpen?

ben niet zo thuis op duitse ebay en die verzendingen

ik ben ook op zoek naar een sportstuur voor op men astra h 5deurs

als ze zo goedkoop zijn, en in goede staat, dan twijfel ik ook niet

maar dan moet er natuurlijk wel nog werkende airbag in zitten (of kun je deze ook overzetten)

en radio bediening aan het stuur

waar heb je deze juist gevonden? of wil je me er ook mee helpen?

ben niet zo thuis op duitse ebay en die verzendingen

Ik wil ook mijn stuur gaan vervangen. Moet ik nog ergens op letten bij het loshalen van de accu? Gewoon de plus en de min los halen is voldoende? Moet er nog iets opnieuw ingesteld worden nadat de accu er af is geweest of werkt alles gewoon weer?

@No Name wrote:Ik wil ook mijn stuur gaan vervangen. Moet ik nog ergens op letten bij het loshalen van de accu? Gewoon de plus en de min los halen is voldoende? Moet er nog iets opnieuw ingesteld worden nadat de accu er af is geweest of werkt alles gewoon weer?

Radio moet opnieuw ingesteld worden adhv een code die je hebt,

en als je wagen over een alarm beschikt zal dit ook opnieuw ingesteld moeten worden dacht ik.

Ik wil ook mijn stuur gaan vervangen. Moet ik nog ergens op letten bij het loshalen van de accu? Gewoon de plus en de min los halen is voldoende? Moet er nog iets opnieuw ingesteld worden nadat de accu er af is geweest of werkt alles gewoon weer?

En je moet je boordcomputer (tijd en datum) opnieuw ingeven. Ook de gegevens over verbruik, dagteller, gemiddelde snelheid enzovoort, zijn gereset.

Daar hebben jullie het toch fout jongens :p

Enkel de dagteller staat op nul en inderdaad de boordcomputer, voor de rest moet je NIKS opnieuw ingeven bij een Astra H.

Datum tijd zoekt hij zelf weer, maar dat kan wel zijn omdat ik een CD70 Navi heb en hij daarom radiogestuurd de tijd ontvangt.

Haal je batterij los, ga een koffietje drinken (of iets anders :p ) en kom dan terug om te beginnen.

Wees rustig, geen geweld nodig, alles komt normaal gezien op een subtiele manier los, zeker de airbag... leg die dan ergens weg.

Het is wel wat zoeken voor de klemmetjes die je moet openduwen, maar ik heb nog een technische tekening van een opel-werknemer die één en ander verduidelijkt. Pm me als je ze graag wil.

éénmaal je doorhebt hoe zo'n klemmetje opengaat en het eens gelukt is doe je 10 airbags per minuut los :p

In het begin is het dus een beetje zoeken. Voor de rest kinderspel! :thumbup

Jeffrey

@No Name wrote:Ik wil ook mijn stuur gaan vervangen. Moet ik nog ergens op letten bij het loshalen van de accu? Gewoon de plus en de min los halen is voldoende? Moet er nog iets opnieuw ingesteld worden nadat de accu er af is geweest of werkt alles gewoon weer?

Radio moet opnieuw ingesteld worden adhv een code die je hebt,

en als je wagen over een alarm beschikt zal dit ook opnieuw ingesteld moeten worden dacht ik.

@Jefkere wrote:Daar hebben jullie het toch fout jongens :p

Enkel de dagteller staat op nul en inderdaad de boordcomputer, voor de rest moet je NIKS opnieuw ingeven bij een Astra H.

Datum tijd zoekt hij zelf weer, maar dat kan wel zijn omdat ik een CD70 Navi heb en hij daarom radiogestuurd de tijd ontvangt.

Klopt helemaal maar de een heeft het over een Astra H en een ander over een Astra G.

Veel dingen lijken op elkaar maar qua electronica zit er nogal wat verschil in.

Bij een H hoef je geen radio code in te voeren omdat de radio (net als het display) bij de auto is aangemeld en dus in de auto zit.

Bij een G moet je de (orginele) radio wel opnieuw activeren omdat daar de beveiligingscode in de radio zit.

Terug
Naar boven