• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stuurbekrachtiging B2

GooneyBird

Post weleens wat
(Inmiddels zie ik dat mijn vader zich ook al heeft aangemeld hiero. Cool.)

Mijn vader heeft een probleem met de stuurbekrachtiging van zijn Omega B2. Als je rijdt gaat het allemaal goed, maar als de motor stationair draait, werkt de bekrachtiging in het geheel niet. Als je dan stuurt, hoor je een hoog soort gekreun (klinkt als de pomp in een Astra, maar dan veel harder en wat zieliger, zeg maar), en heb je geen bekrachtiging. Als je dan wat gas bijgeeft (1500-2000 rpm) dan doet ie het wel weer, zij het nog vrij luidruchtig.

Wat kan dit zijn? Heeft zo'n ding een eigen vloestofreservoir of zo wat leeg kan zijn?

Lijkt mij zo een kapotte pomp:hmmz

Het reservoir zit(Als je voor de auto staat) rechts bij de veerpoot,is een zwarte pot en met de dop kun je meten.

gr

Danny

Lijkt mij zo een kapotte pomp:hmmz

Het reservoir zit(Als je voor de auto staat) rechts bij de veerpoot,is een zwarte pot en met de dop kun je meten.

gr

Danny

Vloeistof was goed, dus zal het de pomp zijn. Binnenkort maar eens gaan kijken voor een andere pomp. Is het moeilijk/veel werk om zo'n ding te vervangen?

Dank je. :)

Vloeistof was goed, dus zal het de pomp zijn. Binnenkort maar eens gaan kijken voor een andere pomp. Is het moeilijk/veel werk om zo'n ding te vervangen?

Dank je. :)

Zelf-ontluchtend? Dus gewoon een kwestie van inbouwen, olie (af)vullen, en een paar keer heen en weer sturen of zo?

Zelf-ontluchtend? Dus gewoon een kwestie van inbouwen, olie (af)vullen, en een paar keer heen en weer sturen of zo?

Terug
Naar boven