evertfisherman
Post weleens wat
Beste forummers,
Vandaag deed mijn stuurbekrachtiging het even niet. Het foutlampje ging branden.
Vervolgens uitlezen met OPCOM en tot mijn grote verbazing zie ik dat er een flink aantal foutcodes zijn bijgekomen in de lijst :vertag
Auto afgezet, opnieuw gestart, en toen deed de stuurbekrachtiging het weer en het foutlampje was ook weg.
Wat me opvalt is dat de lijst van foto 1 ook groter is geworden, bij mijn weten waren het minder modules (ook met nul foutcodes) toen ik 2 maanden geleden uitlas.....
Bij mijn weten zijn de nieuwe foutcodes die er bijgekomen zijn (foto2):
U2111-00 CAN-Bus geen communicatie met EHPS (elektrohydraulische stuurbekrachtiging)
P0650-06 Lage spanning circuit storingsindicator (MI)
U2103-70 CAN-Bus knooppunt geen communicatie
P1565-71 Functiestoring interface cruise control
U2105-00 CAN-Bus geen communicatie met ECM (motorstuurapparaat)
U2105-71 CAN-Bus ECM-bericht, niet in nominaal bereik
U2139-00 CAN-Bus geen communicatie met CIM (stuurkolommodule)
C0781-05 Open circuit of hoge spanning circuit signaal RF-detector(radiofrequentie) rechtsvoor
C0783-05 Open circuit of hoge spanning circuit signaal RF-detector(radiofrequentie) rechtsachter
U2111-7F CAN-Bus geen communicatie met EHPS (elektrohydraulische stuurbekrachtiging)
Ik weet eigenlijk geen raad nu.
Ineens al deze foutcodes erbij.
Het foutlampje van de stuurbekrachtiging brand niet meer, ik heb al 2 x 35 km met de auto gereden.
Wie kan mij helpen/tips geven over wat er aan de hand kan zijn?
Ik heb al het een en ander gezocht op het forum en op internet en ik heb daar gelezen dan de CIM kapot kan zijn of iets met de ABS stekker of hydraulische oliepeil of dynamo........?
Cruise control werkt gewoon
Airbag storing heb ik al 2 maanden.
Er zit nog wel olie in het reservoir voor de stuurbekrachtiging, alleen staat er op dit tankje geen max of min volgens mij (heb ik niet kunnen zien op het tankje)
Alvast bedankt,
Evert.
Vandaag deed mijn stuurbekrachtiging het even niet. Het foutlampje ging branden.
Vervolgens uitlezen met OPCOM en tot mijn grote verbazing zie ik dat er een flink aantal foutcodes zijn bijgekomen in de lijst :vertag
Auto afgezet, opnieuw gestart, en toen deed de stuurbekrachtiging het weer en het foutlampje was ook weg.
Wat me opvalt is dat de lijst van foto 1 ook groter is geworden, bij mijn weten waren het minder modules (ook met nul foutcodes) toen ik 2 maanden geleden uitlas.....
Bij mijn weten zijn de nieuwe foutcodes die er bijgekomen zijn (foto2):
U2111-00 CAN-Bus geen communicatie met EHPS (elektrohydraulische stuurbekrachtiging)
P0650-06 Lage spanning circuit storingsindicator (MI)
U2103-70 CAN-Bus knooppunt geen communicatie
P1565-71 Functiestoring interface cruise control
U2105-00 CAN-Bus geen communicatie met ECM (motorstuurapparaat)
U2105-71 CAN-Bus ECM-bericht, niet in nominaal bereik
U2139-00 CAN-Bus geen communicatie met CIM (stuurkolommodule)
C0781-05 Open circuit of hoge spanning circuit signaal RF-detector(radiofrequentie) rechtsvoor
C0783-05 Open circuit of hoge spanning circuit signaal RF-detector(radiofrequentie) rechtsachter
U2111-7F CAN-Bus geen communicatie met EHPS (elektrohydraulische stuurbekrachtiging)
Ik weet eigenlijk geen raad nu.
Ineens al deze foutcodes erbij.
Het foutlampje van de stuurbekrachtiging brand niet meer, ik heb al 2 x 35 km met de auto gereden.
Wie kan mij helpen/tips geven over wat er aan de hand kan zijn?
Ik heb al het een en ander gezocht op het forum en op internet en ik heb daar gelezen dan de CIM kapot kan zijn of iets met de ABS stekker of hydraulische oliepeil of dynamo........?
Cruise control werkt gewoon
Airbag storing heb ik al 2 maanden.
Er zit nog wel olie in het reservoir voor de stuurbekrachtiging, alleen staat er op dit tankje geen max of min volgens mij (heb ik niet kunnen zien op het tankje)
Alvast bedankt,
Evert.