• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stuurbekrachtiging foutcode

evertfisherman

Post weleens wat
Beste forummers,

Vandaag deed mijn stuurbekrachtiging het even niet. Het foutlampje ging branden.

Vervolgens uitlezen met OPCOM en tot mijn grote verbazing zie ik dat er een flink aantal foutcodes zijn bijgekomen in de lijst :vertag

Auto afgezet, opnieuw gestart, en toen deed de stuurbekrachtiging het weer en het foutlampje was ook weg.

Overzichtfoutcodesbijgewerkt13-03-2013.jpg

Lijstallefoutcodes13-03-2013.jpg

Wat me opvalt is dat de lijst van foto 1 ook groter is geworden, bij mijn weten waren het minder modules (ook met nul foutcodes) toen ik 2 maanden geleden uitlas.....

Bij mijn weten zijn de nieuwe foutcodes die er bijgekomen zijn (foto2):

U2111-00 CAN-Bus geen communicatie met EHPS (elektrohydraulische stuurbekrachtiging)

P0650-06 Lage spanning circuit storingsindicator (MI)

U2103-70 CAN-Bus knooppunt geen communicatie

P1565-71 Functiestoring interface cruise control

U2105-00 CAN-Bus geen communicatie met ECM (motorstuurapparaat)

U2105-71 CAN-Bus ECM-bericht, niet in nominaal bereik

U2139-00 CAN-Bus geen communicatie met CIM (stuurkolommodule)

C0781-05 Open circuit of hoge spanning circuit signaal RF-detector(radiofrequentie) rechtsvoor

C0783-05 Open circuit of hoge spanning circuit signaal RF-detector(radiofrequentie) rechtsachter

U2111-7F CAN-Bus geen communicatie met EHPS (elektrohydraulische stuurbekrachtiging)

Ik weet eigenlijk geen raad nu.

Ineens al deze foutcodes erbij.

Het foutlampje van de stuurbekrachtiging brand niet meer, ik heb al 2 x 35 km met de auto gereden.

Wie kan mij helpen/tips geven over wat er aan de hand kan zijn?

Ik heb al het een en ander gezocht op het forum en op internet en ik heb daar gelezen dan de CIM kapot kan zijn of iets met de ABS stekker of hydraulische oliepeil of dynamo........?

Cruise control werkt gewoon

Airbag storing heb ik al 2 maanden.

Er zit nog wel olie in het reservoir voor de stuurbekrachtiging, alleen staat er op dit tankje geen max of min volgens mij (heb ik niet kunnen zien op het tankje)

Alvast bedankt,

Evert.

Terug
Naar boven