• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stuurbekrachtigingsolie

Cobus

Post vaak
. Hallo allemaal,

Mijn zafira 1.8 uit 1999 heeft een beetje stuurbekrachrigingsolie nodig.

Nu heb ik hier ongeveer nog 3 liter Dexron llD staan.

Kan ik deze er ook in mikken of gaat het dan fout.

Het is automatische transmisie olie, maar in mijn vorige auto (Mazda) moest deze ook gebruikt worden voor mijn stuurbekrachtiging.

Wie weet het

De olie die er momenteel nu in zit is rood van kleur.

Ik heb ondertussen contact met de Opel dealer gehad, waar de auto vandaan komt.

Deze adviseerde dexron lll.

De dexron llD die ik had staan voldoet ook aan de specificaties, volgens de desbetreffende dealer.

Ook als ik ga googelen kom ik ook op dexron uit.

Dus ja wat zal het worden.

In het Astra deel is ook iemand op zoek naar de juiste olie voor een Astra-G dit is dus dezelfde olie als in jou Zafira(A) moet!!

De rode olie die er nu in zit is niet goed en moet er eigenlijk uit er moet groene olie in !!

ik kwam deze link tegen http://www.easycarparts.nl/opel/ast...001-09-2004/onderhoud/stuurbekrachtigingsolie" onclick="window.open(this.href);return false;

Probeer hier je kenteken eens in te voeren als het goed is komt dan ook deze olie naar voren :thumb

Terug
Naar boven