• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

stuurschakelaar kapot?

mar10manta

Post vaak
we hebben een vreemd probleem met de tigra, het lapje van de richting aanwijzers begint iedere keer spontaan te branden, ook doet het seinlicht het niet. ik heb ook al een andere handle erin gedaan maar helpt niet! niet dacht ik dat misschien de stuurschakelaar wel eens kapot zou kunnen zijn!?

Zo kan je het ook bekijken ja, tijd is geld :thumb

Sommige mensen ( :angel ) hebben wat meer tijd over.

@joop1970 wrote:Ach, staan zat goeie op de sloop, ze zitten in praktisch elke oudere opel. Je voelt ook snel zat of je een slechte hebt. Als hij nog lekker strak klikt is het een goeie, lamme klikken veel vager.

Kosten? max 5 euro, en dat is toch echt goedkoper als een paar tientjes ;)

Ik bezuinig niet op spullen wat ik de hele tijd in de hand heb, liever een paar tientjes dan 2 of 3x een andere handel van 5 euro moeten halen bij een sloperij weg.

Mijn tijd is dure tijd en als er wat aan mankeert en er mee terug moet ... naja je snapt t wel :jerry

Ach, staan zat goeie op de sloop, ze zitten in praktisch elke oudere opel. Je voelt ook snel zat of je een slechte hebt. Als hij nog lekker strak klikt is het een goeie, lamme klikken veel vager.

@joop1970 wrote:Zou ik toch even langs een sloop gaan, dingen kunnen nieuw wel eens erg duur zijn.

zoals eerder vermeld: een paar tientjes.

En zon ding op de sloophalen met kans op weer een lamme te krijgen? Goed plan :thumbup

@*Jurgen* wrote:Schakelaar al vervangen dan?

nee nog niet, seinlicht doet het ook niet!

weet iemand toevallig het gm nummer van een stuurschakelaar?

waar heb je die nu weer voor nodig.

Gewoon: HOI opeldealerD. Ik heb die auto en wil dat. Voorraad? Ja? kost dat? Mooi neem ik mee.

ik moet dus NIET de richtaan geef handle hebben!!!!! maar de schakelaar rondom je stuurkolom zit! waar ook je ruitenwisser handle insteekt!

bij mij ging het groot licht spontaan knipperen en ging ook nog wel eens 'spontaan' aan bij het knipperlicht gebruik.

Vervangen van de hendel was een paar tientjes (prima zelf te doen!) als ik me het goed herinner zit de hendel met 1 schroefje vast. wel moest je dacht ik de kapjes rond het stuur demonteren, het stuur zelf kan je laten zitten.

@joop1970 wrote:Ach, staan zat goeie op de sloop, ze zitten in praktisch elke oudere opel. Je voelt ook snel zat of je een slechte hebt. Als hij nog lekker strak klikt is het een goeie, lamme klikken veel vager.

Ik bezuinig niet op spullen wat ik de hele tijd in de hand heb, liever een paar tientjes dan 2 of 3x een andere handel van 5 euro moeten halen bij een sloperij weg.

Mijn tijd is dure tijd en als er wat aan mankeert en er mee terug moet ... naja je snapt t wel :jerry

Ach, staan zat goeie op de sloop, ze zitten in praktisch elke oudere opel. Je voelt ook snel zat of je een slechte hebt. Als hij nog lekker strak klikt is het een goeie, lamme klikken veel vager.

@joop1970 wrote:Zou ik toch even langs een sloop gaan, dingen kunnen nieuw wel eens erg duur zijn.

zoals eerder vermeld: een paar tientjes.

En zon ding op de sloophalen met kans op weer een lamme te krijgen? Goed plan :thumbup

@*Jurgen* wrote:Schakelaar al vervangen dan?

nee nog niet, seinlicht doet het ook niet!

weet iemand toevallig het gm nummer van een stuurschakelaar?

Terug
Naar boven