• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

synchroon stellen van dubbele webers

mantallica

Post veel
hoe kun je het beste dubbele webers synchroon stellen

op elke kelk een synchroon meter tegelijk of kan het ook

per weber afstellen...

je kan het met 1 meter doen.

Je moet ze gewoon gelijk stellen.

De pro's doen het op gehoor

Ik heb zelf een Carbtune pro2 voor motorfietsen

Maar dan moet je op elke inlaatbuis een nippel hebben. Dan kan je elke cilinder bekijken.

[rquote=1836391&tid=139852&author=mantallica]wat is het beste, tijdens het afstellen in elke kelk een meter, per weber

of elke kelk één voor één.

[/rquote]

met 1 gaat het, met 2 gaat het veel beter,

als je 1 versteld, word de ander meestal ook iets anders, ik gebruik er altijd 2

[rquote=1837884&tid=139852&author=gt/w][rquote=1836391&tid=139852&author=mantallica]wat is het beste, tijdens het afstellen in elke kelk een meter, per weber

[/rquote]

als je 1 versteld, word de ander meestal ook iets anders, ik gebruik er altijd 2[/rquote]

zou het misschien nog beter zijn op elke kelk een meter, omdat anders de ene weber meer lucht toestroming heeft dan de andere ??

je kan het met 1 meter doen.

Je moet ze gewoon gelijk stellen.

De pro's doen het op gehoor

Ik heb zelf een Carbtune pro2 voor motorfietsen

Maar dan moet je op elke inlaatbuis een nippel hebben. Dan kan je elke cilinder bekijken.

[rquote=1836391&tid=139852&author=mantallica]wat is het beste, tijdens het afstellen in elke kelk een meter, per weber

[/rquote]

als je 1 versteld, word de ander meestal ook iets anders, ik gebruik er altijd 2

Ik zet zelf eerst de ene goed en dan de andere en pas daarna de 2 op elkaar afstemmen.

Dus aan 2 meters heb je meer dan zat.

[rquote=1837884&tid=139852&author=gt/w][rquote=1836391&tid=139852&author=mantallica]wat is het beste, tijdens het afstellen in elke kelk een meter, per weber

[/rquote]

als je 1 versteld, word de ander meestal ook iets anders, ik gebruik er altijd 2[/rquote]

zou het misschien nog beter zijn op elke kelk een meter, omdat anders de ene weber meer lucht toestroming heeft dan de andere ??

Ik zet zelf eerst de ene goed en dan de andere en pas daarna de 2 op elkaar afstemmen.

Dus aan 2 meters heb je meer dan zat.

Zo'n setje heb ik ook, werkt het makkelijkst.

Op het gehoor krijg je ze ook wel goed, maar dat vraagt wel om wat ervaring.

Dat lijk mij ook het beste om alle 4 inlaten tegelijk te doen, om optimaal synchroon te stellen.

Dat wordt dan zo'n set bestellen....

Zo'n setje heb ik ook, werkt het makkelijkst.

Op het gehoor krijg je ze ook wel goed, maar dat vraagt wel om wat ervaring.

Dat lijk mij ook het beste om alle 4 inlaten tegelijk te doen, om optimaal synchroon te stellen.

Dat wordt dan zo'n set bestellen....

Terug
Naar boven