• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Te hard over een drempel gegaan

Nagtie

Post weinig
Gisteren bij de esso aan de A28 nabij Amersfoort, kwam ik te hard aan rijden, en knalde redelijk hard op de onzichtbare drempel die daar ligt.

Niks aan het handje, maar in de straat merkte ik dat hij nogal een schrapend, krakend geluid maakt als ik scherpe bochten maak, zoals bij inparkeren etc.

Net even gekeken, ik kan met mijn ongeoefende oog niks zien dat is afgebroken (een collega heeft eens 2 weken rond gereden met een afgebroken moer, als de bout iets verder door was getrild...). Het geluid zit heel duidelijk aan de bestuurders kant, je voelt het schrapen trillen aan die kant van de auto. zowel in de auto als op de motorkap.

Het enige wat ik kan vinden is wat speling op de stabilisator stang (dat is toch die dunne die recht omhoog loopt?). Aan de andere kant kan ik er minder makkelijk bij maar lijkt er geen speling op te zitten?

De vragen zijn:

Kun je hier mee rijden

wat kost een stab stang vervangen

en wat kan het anders zijn?

Terug
Naar boven