Hoi Forumleden.
Een paar weken geleden een Astra G, station, automaat gekocht.
Had wel even naar de olie gekeken bij proefrit, kleur was allemaal nog wel redelijk en niet grijs, niet echt op nivo gelet.
Ben nu paar keer bezig geweest wat dingetjes vervangen en opgeknapt, ook vraagbaak aan het doorlezen.
Echter ben er nu achter gekomen dat er dus, zowel in de automaatbak als in de motor te veel olie zit.
Zelf dus geen olie bijgevuld.
Sinds aankoop zo'n 300 km, rustige kilometers, max 110 km snelheid gereden.
Dit was vandaag dus oliepeil van Automaat, koude motor.
Klopt het dat bij de automaatbakolie, het peil bij koude motor lager is als bij warme motor?
Dus eigenlijk precies andersom als bij gewone motorolie
Maar volgend mij dus veels te hoog, al zeepdispenser pompje met stuk bezineslang gemaakt dus ga morgen wat olie verwijderen.
Nu de vragen, welke soort schade kan ik hierdoor opgelopen hebben dus waar moet ik op gaan letten.
Hoor het graag over motor en over de automaat.
Hoop dat iemand mij hier wat over kan vertellen.
Groet, Willem
Een paar weken geleden een Astra G, station, automaat gekocht.
Had wel even naar de olie gekeken bij proefrit, kleur was allemaal nog wel redelijk en niet grijs, niet echt op nivo gelet.
Ben nu paar keer bezig geweest wat dingetjes vervangen en opgeknapt, ook vraagbaak aan het doorlezen.
Echter ben er nu achter gekomen dat er dus, zowel in de automaatbak als in de motor te veel olie zit.
Zelf dus geen olie bijgevuld.
Sinds aankoop zo'n 300 km, rustige kilometers, max 110 km snelheid gereden.
Dit was vandaag dus oliepeil van Automaat, koude motor.
Klopt het dat bij de automaatbakolie, het peil bij koude motor lager is als bij warme motor?
Dus eigenlijk precies andersom als bij gewone motorolie
Maar volgend mij dus veels te hoog, al zeepdispenser pompje met stuk bezineslang gemaakt dus ga morgen wat olie verwijderen.
Nu de vragen, welke soort schade kan ik hierdoor opgelopen hebben dus waar moet ik op gaan letten.
Hoor het graag over motor en over de automaat.
Hoop dat iemand mij hier wat over kan vertellen.
Groet, Willem