• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Technische storingen Opel Corsa 1.0 2001

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier dus ik zoek nog eventjes m'n weg door het forum maar ik zou alvast willen vragen om jullie hulp.

Vorige maand heb ik een tweedehands Opel Corsa 1.0 uit 2001 gekocht. Mijn eerste auto dus ik checkte alleen hoe hij reed en verder eigenlijk niks. Heb er niet echt verstand van.

Nu merkte ik dat de ventilator continu draait ook al is de motor koud en de temperatuur blijft dus ook koud en de verwarming doet het dus ook niet, ja een beetje lauwe lucht maar daar blijft het bij.

Ik ben hier naar een Opel Garage gegaan en die heeft de auto door gemeten en kwam uit op 10 technische storingen waarvan hij er 6 heeft kunnen maken en van de andere 4 vind hij geen oorzaak en wil er dus niet aan beginnen.

De codes die ik heb door gekregen zijn als volgt.

P 0300/8 overslaan algemeen

P 0301/8 overslaan cilinder 1

P 0302/8 overslaan cilinder 2

P 0115/8 koelsysteem storing

Hij zei dat hij er nieuwe bougies had ingedaan maar de tweede en derde storing verdwenen daardoor niet.

Sinds ik bij de garage ben geweest verschijnt er zo nu en dan een lichtje. Eerst een paar dagen het "repareer' lichtje en daarna het lampje van de motor en daarna een paar dagen niks etc etc....

Wat kan ik nu doen? En heeft iemand ervaringen met 1 of meer van deze storingen?

Koelsysteem storing is simpel. De sensor bovenop de waterpomp vervangen.

En het ontstekingsverhaal zal m in de bobinebrug zitten.

Bedankt voor jullie reacties!

Hij had er nieuwe bougies ingedaan maar dat veranderde niks...

Ik laat nog eens naar die sensor kijken. Hoop dat dan ook het probleem van de verwarming is afgelopen.

Terug
Naar boven