• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Temp. Tigra loopt erg snel op

Liene89

Post weinig
Hoi

Mijn Tigra lijkt weer helemaal in orde te zijn na maanden reparaties etc. Nu heb ik alleen nog een probleempje.. De temperatuur stijgt al heel snel richting de 100 graden en soms zelfs overheen waardoor de verntilator aanspringt. Heeft iemand enig idee waardoor hij zo snel warm wordt? Binnen 15 -20 minuten kan hij die hoge temperatuur al bereiken.

Hier heeft hij niet altijd last van, want soms blijft ie gewoon rond de 90 hangen.

Graag wat tips!

niks mis met snel bereiken bedrjfstemperatuur..

Mijn X16XE staat na een minuut of 7 al op 90 graden..

willem

als de mijne stilstaat in de zomer is het ook 10min en dan loopt ie ook naar de 100graden en koelt ie m binnen 30sec alweer.. (terug naar 90)

jupzz

als je stilstaat is het ook niet meer als normaal dat ie vlot op de 100graden zit.

Tijdens rijden zou ie tussen de 90 en de 100 moeten blijven..

Willem

Hmm ik heb geen last van witte rookwolken..(even afkloppen..)

De ventilator springt wel aan en dan zakt ie rustig terug naar onder de 100 graden. Maar dat ie zo snel oploopt tot bijna in het rood lijkt me toch niet goed..Zoals ik al in mn eerste bericht zei; dit is niet altijd het geval, soms blijft ie ook netjes op de 90 zitten.. Vraag me alleen af waar het aan kan liggen dat hij de ene keer wel boven de 100 zit binnen no time, en de andere keer netjes op 90 blijft.

Hoe kan dat dan?? heb je een verlaagde tieg?

Ik had hem namelijk wel verlaagd en toen is het middelste gedeelte van de uitlaat eronder uit geflikkerd. Was ook een ''mooi'' geluidje. Wel een hel toen het gebeurde. Heb hem nu ook verhoogd. Was die ellende meer dan zat. Kon niet eens normaal een drempel over rijden!

als ie bij 100 al begint te koken klopt er iets niet...

De meeste koken bij 115graden nog niet eens..

Controleer eens de koelvloeistof dop.

Willem

Waterpomp lek?? lasitg te zien, zit achter distrikappen

Meestal is het water al verdampt voor het de grond bereikt..

als de motor nergens uitwedig lekt kans op kapotte koppakking.. (gevoelige motortjes wat dat betreft).

Willem

Basje... Je moet maar gewoon even langs komen met die auto volgend weekend ofzo!

voor je weer bakken met geld in dat ding gooit..

Ik kan het gewoon echt niet aan om te horen dat je straks voor 500 euro je uitlaat hebt laten maken ofzo.. terwijl die 50 euro kost...

:jerry:jerry:jerry

En je bent aan het topic-kapen! :P :jerry:jerry

origineel gepost door Liene89

Ik had hem namelijk wel verlaagd en toen is het middelste gedeelte van de uitlaat eronder uit geflikkerd. Was ook een ''mooi'' geluidje. Wel een hel toen het gebeurde. Heb hem nu ook verhoogd. Was die ellende meer dan zat. Kon niet eens normaal een drempel over rijden!

Toch wil ik hier op reageren..

Ik had een v-maxx schroefset bijna op z'n laagst staan, en de achterveren waren nageperst en zaten zonder stelschroef..

Zelfs met extreem verlaagd heb ik dat nog nooit meegemaakt.. Ik moest wel op de koppeling over drempels heen (schuin), want anders raakte de balk of sideskirt of kat de grond. Lag aan de drempel..

origineel gepost door groenetijger

origineel gepost door Liene89

Toch wil ik hier op reageren..

Ik had een v-maxx schroefset bijna op z'n laagst staan, en de achterveren waren nageperst en zaten zonder stelschroef..

Zelfs met extreem verlaagd heb ik dat nog nooit meegemaakt.. Ik moest wel op de koppeling over drempels heen (schuin), want anders raakte de balk of sideskirt of kat de grond. Lag aan de drempel..

Ja bij mij raakte ik ook altijd de drempel. Of ik nu schuin over een drempel ging of niet. Maar ik wilde een parkeergarage inrijden met een helling van heb ik jou daar en toen raakte de uitlaat los. Vraag me niet hoe, maar aan mij lag het niet, reed elke dag die garage in. En die van mij was ook extreem verlaagd. Toen hij werd opgetakeld konden ze hem nauwelijks vastzaten omdat ze er niet tussen kwamen. Maargoed van dat gezeik ben ik af.

Hmm... net werd ie weer zo'n 100 graden. Zette de verwarming open zodat de warme lucht eruit kon maar rook wat benzine... is dat normaal of niet?

zodra hij 102 bereikt springt er wel iets aan ja, dan zakt hij terug naar 95 als ik geluk heb.

Komt het niet door het warme weer dat je dan miss sneller de benzine ruikt? is alleen als ik de blazers helemaal opendraai op 4.

Terug
Naar boven