• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Temperatuur loopt slecht op

Ik rij iedere dag zo'n 35 km naar mijn werk. Rij ik rustig, zo'n 80 km, dan loopt mijn temperatuur met dit weer nauwelijks op. Rij ik flink door met 120 dan loopt met dit weer de temperatuur op tot zo'n 80 gr. En zakt ook weer heel snel. Is dit nu normaal voor mijn 1.7 CDTI motor en komt het door de buitentemperatuur of heeft dit te maken met mijn thermostaat...?

Niek

Volgens mij is het met dit weer normaal. Ik heb wel een ander type motor (2.0DTI), maar de thermostaat geeft na 20 km aan dat hij langzaam van de "0" graden begint te gaan. Ongeveer naar 40 km blijft hij tussen de 75 - 85 graden steken (ik rij wel maar 100 ivm met verbruik :P). Toen het laatst even boven de 5 graden was merkte ik al meteen verschil.

Ik denk dus dat je niet echt zorgen hoeft te maken. Dit is ook niet het ideale weer om het te testen...

Volgens mij moet de temperatuur gewoon oplopen normaliter... ook bij winters weer... Lijkt mij een kaduuk thermostaatje...

Hopelijk zit bij jou de distributieriem er niet voor, zoals bij mij... (1,6i) Thermostaat kost €12,-... Distributieriem met spanrol en waterpomp is stukkie duurder!! (ik spreek uit ervaring!!)

B!

Terug
Naar boven