• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

temperatuur probleem

ik heb een x16xe die voorzien is van airco. maar mijn temperatuur loopt ontzettend snel op boven de 100 graden.

er zit een nieuwe waterpomp erop, een 82 graden thermostaat van mtech, andere koelvinschakelaar. Ook is de gehele systeem ontlucht.

mijn fan slaat wel aan maar dat gebeurt pas tussen de 105 110 graden, in het midden van 100 en het rode gedeelte. en stopt als die weer bij de 100 graden is.

leg eens een goede massa naar de motor.

als je slechte massa op de motor hebt kan de meter te veel gaan aangeven.

anders je waterpomp controleren

indien je een kapotte koppakking heb gehad, wat tot gevolg olie in de koelvleoistof heeft gehad, kun je vaak het beste de radiateur vervangen.

Willem

origineel gepost door miketje

ja radiateur is gereinigd ik zoek nu een spul om het hele systeem na te spoelen

Gewoon water er in doen, en een halve bus dreft er bij en dan een eindje rijden, dat i lekker warm is geweest en dan weer af tappen en weer gewoon water er in doen, ff alles rond laten pompen, en kijken of er dan nog veel zooi in zit. zoja weer sop er in en hetzelfde doen. Is die schoon aftappen en koelvloeistof er in.

vaak kunnen de slangen uitgezet zijn door de olie.

Gr rick.

ben vandaag langs de automaterialen zaak geweest en heb een flesje womi gehaald speciaal voor het reinigen van de koelsysteem van het weekend proberen en kijken wat die doet.

eerst nog die extra massa aanleggen misschien heeft wim wel gelijk met die massa :)

overgangs weerstand houd niets meer in, dan een slechte verbinding of kabel waarvan de weerstand te hoog is omdat ie een beschadiging of verwering van de kabel aanwezig is.

controleer stekker van de 1 draads temp stekker.

Willem

draad heb ik gecontroleerd en is ook goed, niks bijzonders mankeert eraan.

Wel is 1 van de draadje van de koelvinschakelaar beetje geoxideerd maar dan zal die de fan ook niet inschakelen als die goed is. Maar dat gebeurt wel.

probleem is opgelost ik heb een andere radiateur erin gedaan.

voor de mensen die ooit een lekke koppakking hebben gehad raad ik hun aan om de radiateur goed schoon te maken omdat al die kanalen helemaal dicht gaan zitten van de olie drap.

Dat is alleen als je een tijdje doorrijd meestal.

Dit is wel een bekend probleem van Opel V6 rijders die de warmtewisselaar kapot hebben gehad.

vaak is het dan beter de radiateur mee te vervangen.

Olie rommel is vaak maar rot eruit te krijgen.

Willem

Terug
Naar boven