• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Temperatuur Vectra C 1.9 Diesel

Hallo,

Mijn Vectra 19 Diesel 120 PK uit 2004 komt niet op temperatuur, de meter begint bij 70 graden en hij komt niet van zijn plek af als ik er normaal mee rijd in de stad of snelweg maakt niks uit. Als ik hem een half uur stationair laat draaien dan wil die naar de 75 graden en dan houd het op. Dit is waarschijnlijk het thermostaat, en volgens de dealer kost dit 300 euro wat ik erg veel vind.

Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt.

Eerst even voorstellen dat vinden wij hier allemaal de normaalste zaak van de wereld.

En even foto's van je veccie laten zien.

Er zijn hier genoeg mensen met heel heel veel kennis.

Eerst even voorstellen dat vinden wij hier allemaal de normaalste zaak van de wereld.

En even foto's van je veccie laten zien.

Er zijn hier genoeg mensen met heel heel veel kennis.

Ik ben Nihat en woon in Den Bosch en ben sinds vorige week de eigenaar ven een vectra, ik heb nog geen foto's.

Maar het is gewoon een standaard Vectra.

Ik ben Nihat en woon in Den Bosch en ben sinds vorige week de eigenaar ven een vectra, ik heb nog geen foto's.

Maar het is gewoon een standaard Vectra.

Thermostaat defect. Vectra kwaaltje.

Maar kan ook je tempsensor zijn... als je flink je turbo gebruikt moet hij toch wel wat aan gaan geven.

Het enige probleem is, dat hij van stationair draaien alleen maar afkoelt.

Je moet er echt mee gaan rijden , en niet bang zijn je gaspedaal in te drukken.

ALs de tempmeter dan wel omhoog komt, maar weer zakt bij stilstand, is inderdaad je thermostaat defect.(dit zal ook wel het geval zijn)

Otherwise je tempsensor.

Thermostaat defect. Vectra kwaaltje.

Maar kan ook je tempsensor zijn... als je flink je turbo gebruikt moet hij toch wel wat aan gaan geven.

Het enige probleem is, dat hij van stationair draaien alleen maar afkoelt.

Je moet er echt mee gaan rijden , en niet bang zijn je gaspedaal in te drukken.

ALs de tempmeter dan wel omhoog komt, maar weer zakt bij stilstand, is inderdaad je thermostaat defect.(dit zal ook wel het geval zijn)

Otherwise je tempsensor.

Waar zit de thermostaat ergens, ben zelf monteur geweest (20 jaar terug) kan ik hier makkelijk bij of moet ik echt naar de garage?

Grt

Nihat

Waar zit de thermostaat ergens, ben zelf monteur geweest (20 jaar terug) kan ik hier makkelijk bij of moet ik echt naar de garage?

Grt

Nihat

kap er af halen. En dan zit ie rechts aan de zijkant van het blok.

Is niet moeilijk, beetje rot plek. Nieuw thermostaat+huis+sensor ( komt in 1 geheel ) kost bij de VOD 74 inc. btw!

kap er af halen. En dan zit ie rechts aan de zijkant van het blok.

Is niet moeilijk, beetje rot plek. Nieuw thermostaat+huis+sensor ( komt in 1 geheel ) kost bij de VOD 74 inc. btw!

Peter,

Bedankt voor je reactie, ik zal eerst met een koude motor laten draaien en het verschil voelen in de onderste en de bovenste slang om uit te sluiten of de thermostaat open is (blijft), als dit het geval is dan monteer ik een nieuwe thermostaat. Wat is het verstandigste compleet huis met sensor of alleen het thermostaat.

Groeten,

Nihat

Peter,

Bedankt voor je reactie, ik zal eerst met een koude motor laten draaien en het verschil voelen in de onderste en de bovenste slang om uit te sluiten of de thermostaat open is (blijft), als dit het geval is dan monteer ik een nieuwe thermostaat. Wat is het verstandigste compleet huis met sensor of alleen het thermostaat.

Groeten,

Nihat

dat was bij mij ook een keer, kwam ook niet boven de 70 graden. Met een nieuwe thermostaat komt hij ook maar tot 82~83 graden.

dat was bij mij ook een keer, kwam ook niet boven de 70 graden. Met een nieuwe thermostaat komt hij ook maar tot 82~83 graden.

Je kan alleen een compleet thermostaathuis met sensor bestellen, zijn geen losse onderdelen van te krijgen !!

Je kan alleen een compleet thermostaathuis met sensor bestellen, zijn geen losse onderdelen van te krijgen !!

[rquote=1852217&tid=141347&author=Spacejam]dat was bij mij ook een keer, kwam ook niet boven de 70 graden. Met een nieuwe thermostaat komt hij ook maar tot 82~83 graden.[/rquote]

Dan moet je een keer gas geven !! :P

[rquote=1852217&tid=141347&author=Spacejam]dat was bij mij ook een keer, kwam ook niet boven de 70 graden. Met een nieuwe thermostaat komt hij ook maar tot 82~83 graden.[/rquote]

Dan moet je een keer gas geven !! :P

Terug
Naar boven