• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Tevredenheid Grandland

Nu, na 14 maanden rijden in de Grandland, moet ik bekennen dat ik als schoolrapportcijfer aan mijn Grandland een magere 6,5 moet toekennen.

Waarom een klein 6 plusje en geen 7, 8 of 9?

- trekhaak monteren kan alleen als je een deken op de grond legt of heel oude kleren aan hebt, anders is het niet te doen. Je moet volledig onder je auto gaan liggen om de trekhaak (+stroomkabel) te monteren en dus laat ik 'm er maar permanent onder zitten.

- zit de trekhaak onder de auto dan kun je het met de voet openen van de achterklep wel schudden, tenzij je schoenmaat 54 hebt of zo.

- bij aangekoppelde aanhanger werkt de oranje knop van de 'achterklepsluiting' niet meer, handmatig de klep dichtduwen is dan de enigste optie. Volgens Opel is dit met opzet gedaan om schade te voorkomen.

- heb een boomblaadje in het ventilatortje van de kachelmotor gehad (zie ander topic in het Grandland X forum)

- buitenspiegels inklap - en uitklapknop heeft tweemaal storing gegeven, ic. bij het inklappen tikte 1 spiegel tegen de ruit en bij het uitklappen ging de spiegel door de "rechtstand" heen en zwaaide deze volledig naar de neus van de auto. Dit heeft 2 dagen geduurd. Volgens de dealer een tijdelijke softwarestoring.

- instellen elektrisch bedienbare stoelen. Was een 'levenswerk' om ze in te stellen. Hetgeen in de handleiding staat komt niet echt overeen met de praktijk. Het is uiteindelijk gelukt, maar oei, oei, oei, wat een gedoe.

- sensoren voor naderend verkeer in de buitenspiegels zijn vrij 'krap' ingesteld. Als het oranje lampje gaat branden dan zit een auto die achter je zit al bijna bij het achterportier. Dit had imho dus een meter of 'tig' ruimer ingesteld mogen worden.

- navigatiesoftware waarschuwt NIET als je files nadert (dit deed de software van mijn Astra uit 2012 wél) en já, ik heb de radio op een RDS zender ingesteld!

- spraakherkenning telefonie werkt maar matig (veel fouten / onbegrip bij de telefoniemiep) en nee, ik spreek geen dialect maar ABN.

- Opel Onstar : soms een slecht Nederlands sprekende medewerker én Onstar stopt volgend jaar (Onstar was één van de marketingpunten van Opel)

- t.o.v. mijn Astra uit 2012 is het gedrag van de achteras op bijv. een Duitse autosnelweg bij een snelheid van 150 Km/h 'irritant'. Bij een kuiltje of hobbeltje in de weg 'springt' de (achterkant van de) auto even en lijkt het dan alsof 'ie'uit het spoor wil'.

Waardoor de auto dan een 6,5 'scoort' i.p.v. een 5 of een 6-?

Het rijden is verder prima, beveiligingssystemen werken prima, de instap is prima, brandstofverbruik is ook best wel aardig en de 'looks' van de auto zijn prima.

Terug
Naar boven