• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Thermostaat of massa probleem?

Om meteen te beginnen

Klacht: Thermometer in dashboard doet vreemd >> gewoon een stukje rijden loopt ie netjes op.

Bij 100 graden gebeurd er weinig, zet hem aan de kant sleutel uit het contact,

en weer op contact zetten staat de meter opeens op 90!

wat best vreemd is nadat het contact af is geweest. :???:

Al gedaan:

KoelVloeiStof gecontroleerd en die is netjes op pijl, op druk en heerlijk helder alsof het gister pas geflushed is met nieuwe KVS.

Terwijl dit medio december gebeurt is ( vrij recent voor mij).

Diverse sensoren na gekeken, radiator word netjes overal warm en nergens lijkt het een kabel probleem te zijn, alles ziet er goed uit.

Doorrijden tot op een punt dat volgens de sensor heet genoeg is om de ventilator aan te moeten gooien,

tussen 110 gok ik en 1e rode streepje (ik heb er 3) 120 graden?

Wanneer de ventilator aanspringt, zakt de meter wel weer normaal tot 90/95 graden.

Wanneer ik de sleutel weer eruit haal en weer opnieuw op contact zet,

zie ik tot mijn verbazing dat hij ongeveer op 80 graden staat.

Als ik weer verder rij loopt ie weer op tot net iets onder de 100 graden soms iets lager, als ik weer contact af en op zet staat ie weer 10 graden minder.

ook zit er een verschil in het temperatuur als ik met of zonder verlichting rij en die verschil is maar 5 graden ongeveer.

Dus vandaar ik het even niet meer weet of het nu thermostaat is of massa-probleem,

er zit 10 graden verschil in telkens wanneer ik de motor afzet en contact eraf haal en erop zet.

Na een aantal dagen zoeken hier op t forum kon ik niet echt een antwoord vinden (of ik zoek gewoon niet goed).

Sorry voor de vele tekst :angel

Terug
Naar boven