• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

thermostaat verwarming kapot 1.4 turbo ?

the-duke

Post weinig
Hallo,

ik hoop dat iemand me kan helpen.. Ik heb een Opel Mokka van maart 2015 met de B14NET motor.

Ik heb een melding op de display "voertuigservice dringend nodig". Dit staat in de rode tekst weergegeven met daarbij een sleuteltje. Geen geel motormanagement lampje. Normaal gezien moet je dan met bijvoorbeeld het knopje "menu" of draaien aan de boardcomputer schakelaar een code naar boven kunnen krijgen die je in het boekje na kan zoeken, maar in dit geval komt er dan niks en verdwijnt te melding tot de volgende keer dat de auto wordt gestart.

Na flink wat zoeken blijkt er een open circuit te zijn voor de thermostaat verwarming. (uiteindelijk heeft de ANWB dit ergens kunnen vinden in de opgeslagen foutcodes -> bijzonder omdat geen MM lampje brandde, helaas heb ik hier geen code van en ben niet zeker of er een code bij zat, want de man van de ANWB zei nog dat hij "het niet op de normale plek met foutcodes kon vinden" tijdens het uitlezen). De stekker zit vast trouwens, dus dat uiteraard als eerste gecheckt. Omdat de thermostaat een zwak deel is, heb ik deze al preventief vernieuwd op km-stand 50.000 en nu ben ik ruim 10.000 km verder, dit ter achtergrond info.

<span style="text-decoration: underline;">Nu is mijn vraag:</span> kan iemand nazoeken wat de zekering is die bij de thermostaatverwarming hoort voor de Opel Mokka 1.4 ? (blijkt namelijk niet duidelijk uit boekje), omdat dat ook een reden kan zijn lijkt me voor een open circuit en ik mag hopen dat het onderdeel na ruim 10.000 km nog niet kapot is.

Alvast vriendelijk bedankt,
The Duke

Terug
Naar boven