• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

thermostaat

- type auto?

- type motor?

Maargoed, als je geen thermostaat hebt dan wordt je motor heeeel langzaam warm en zal de temp meter eigenlijk nooit boven de 90 graden uit komen.

Als de motor koud is, starten en de kachel aan zetten.

Als er warme lucht uit de kachel komt, dan ga je aan de radiateur in de motorruimte voelen of die koud of warm is.

Als de radiateur koud is en je krijgt warme lucht uit de kachel dan werkt de thermostaat goed.

het is een 1.2 8 klepper met singelpoint injectie en de motor word ook alleen maar warm als ik op een parkeeplaats stil sta als ik rij komt niet naa heel lang rijden rond de 75 tot 80 graden

het kan zijn dat je therostaat open blijft staan.

of te vroeg open gaat.

je kan ehm testen maar dan moet je ehm er wel uit halen.

opzich niet veel werk maar je moet wel ff een bak eronder zetten komt een liter of 2 uit.

testen kan met een pannetje en een dun touwtje.

thermostaat een beeje opendrukken touwtje ertussen en pannetje met water op het vuur. de thermostaat moet opengaan voor het water kookt. maar zeken niet te vroeg.

mooiste is als je de temp kan meten.

en anders gewoon een nieuwe erin kost niet de hele wereld.

is veel werk, maak nooit die bovenste polie los, je krijgt hem niet meer op zijn plek, de spanning is te groot . nu moet ik alles er af halen ,tenminste bij een 14 i sz 8 klepper .

Tja, bij het ene blok is het gemakkelijker dan bij de andere.

Je kunt 'm inderdaad testen door 'm in een pan water op temperatuur te brengen en te kijken bij welke temperatuur de thermostaat open gaat.

- type auto?

- type motor?

Maargoed, als je geen thermostaat hebt dan wordt je motor heeeel langzaam warm en zal de temp meter eigenlijk nooit boven de 90 graden uit komen.

Als de motor koud is, starten en de kachel aan zetten.

Als er warme lucht uit de kachel komt, dan ga je aan de radiateur in de motorruimte voelen of die koud of warm is.

Als de radiateur koud is en je krijgt warme lucht uit de kachel dan werkt de thermostaat goed.

het is een 1.2 8 klepper met singelpoint injectie en de motor word ook alleen maar warm als ik op een parkeeplaats stil sta als ik rij komt niet naa heel lang rijden rond de 75 tot 80 graden

het kan zijn dat je therostaat open blijft staan.

of te vroeg open gaat.

je kan ehm testen maar dan moet je ehm er wel uit halen.

opzich niet veel werk maar je moet wel ff een bak eronder zetten komt een liter of 2 uit.

testen kan met een pannetje en een dun touwtje.

thermostaat een beeje opendrukken touwtje ertussen en pannetje met water op het vuur. de thermostaat moet opengaan voor het water kookt. maar zeken niet te vroeg.

mooiste is als je de temp kan meten.

en anders gewoon een nieuwe erin kost niet de hele wereld.

is veel werk, maak nooit die bovenste polie los, je krijgt hem niet meer op zijn plek, de spanning is te groot . nu moet ik alles er af halen ,tenminste bij een 14 i sz 8 klepper .

Tja, bij het ene blok is het gemakkelijker dan bij de andere.

Je kunt 'm inderdaad testen door 'm in een pan water op temperatuur te brengen en te kijken bij welke temperatuur de thermostaat open gaat.

Terug
Naar boven