• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

tigra 1.4 koelvloeistof verbruik, reden ?????

afterburner27

Post vaak
Heren , ik kom van het vectra gedeelte, en heb een vraag.

Heb een Tigra erbij gekocht, en wilde graag jullie mening horen.

Het is een 1.4 en verbruikt koelvloeistof. Of het nou mee verbrand is niet helemaal duidelijk.

Welk komt er een knarsend geluid van de waterpomp af. tenminste daar lijkt het vandaan te komen.

Kompressie is goed op alle 4 de cilinders. kan dit de waterpomp zijn, of is het een lekkende koppakking???

Alvast bedankt!

Waterpomp lek....Als die al lawaai maakt is het einde oefening.

Dan moet ie ook nat zijn bij de distributie.

Compleet vervangen met alles er op en er aan.

Waterpomp lek....Als die al lawaai maakt is het einde oefening.

Dan moet ie ook nat zijn bij de distributie.

Compleet vervangen met alles er op en er aan.

dus spanrol , waterpomp, distributieriem???

wat kost dat setje...en is het zelf te doen... heb het wel altijd gedaan bij een honda DOHC VTI...

Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden eventueel??

dus spanrol , waterpomp, distributieriem???

wat kost dat setje...en is het zelf te doen... heb het wel altijd gedaan bij een honda DOHC VTI...

Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden eventueel??

kosten weet ik zo niet precies meer maar volgens mij heb ik toen iets van 200 euro betaald .

voor de db riemset met spanrollen en geleiden rollen waterpomp thermostaat en kvs .

maar precies weet ik het niet meer .

het is goed zelf te doen alleen goed de waterpomp markeren dat die op de goede manier terug komt en een 2 paar handen voor de nokken assen stil te houden met terug leggen van db riem is ook fijn .

verder is dit goed te doen .

als dan het verbruik nog niet weg is . is waarschijnlijk je radiateur of kvs systeem lek ik heb het zelfde probleem gehad .

bij was het de waterpomp en rad .

als het goed is en je start de auto en gaat er dan onder liggen komt er aan de db kant water uit aan de achterkant van het blok

het komt onder de kap vandaan maar stroomt helemaal over het blok dan weet je zeker dat je waterpomp lek is

kosten weet ik zo niet precies meer maar volgens mij heb ik toen iets van 200 euro betaald .

voor de db riemset met spanrollen en geleiden rollen waterpomp thermostaat en kvs .

het is goed zelf te doen alleen goed de waterpomp markeren dat die op de goede manier terug komt en een 2 paar handen voor de nokken assen stil te houden met terug leggen van db riem is ook fijn .

als dan het verbruik nog niet weg is . is waarschijnlijk je radiateur of kvs systeem lek ik heb het zelfde probleem gehad .

als het goed is en je start de auto en gaat er dan onder liggen komt er aan de db kant water uit aan de achterkant van het blok

het komt onder de kap vandaan maar stroomt helemaal over het blok dan weet je zeker dat je waterpomp lek is

[rquote=1858355&tid=141838&author=pluuske]kosten weet ik zo niet precies meer maar volgens mij heb ik toen iets van 200 euro betaald .

het komt onder de kap vandaan maar stroomt helemaal over het blok dan weet je zeker dat je waterpomp lek is [/rquote]

bedankt voor de Tip.. hier heb ik tenminste wat aan... Thanx:thumbup

[rquote=1858355&tid=141838&author=pluuske]kosten weet ik zo niet precies meer maar volgens mij heb ik toen iets van 200 euro betaald .

het komt onder de kap vandaan maar stroomt helemaal over het blok dan weet je zeker dat je waterpomp lek is [/rquote]

bedankt voor de Tip.. hier heb ik tenminste wat aan... Thanx:thumbup

Is niet spannend om te vervangen hoor, alleen je nokkenassen blokkeren. Met een griptang is dat nog wel te doen, of met een speciaal blokje of universele nokkenashouder.

Is niet spannend om te vervangen hoor, alleen je nokkenassen blokkeren. Met een griptang is dat nog wel te doen, of met een speciaal blokje of universele nokkenashouder.

Ja, zo'n nokkenas houder, werkt goed. Ik had destijds een pulley klem met tanden er op.

Die kon je over de nokkenas pulleys drukken om ze te borgen.

Ik kan weer aan de slag... bedankt voor de tips jongens...

Ja, zo'n nokkenas houder, werkt goed. Ik had destijds een pulley klem met tanden er op.

Die kon je over de nokkenas pulleys drukken om ze te borgen.

Ik kan weer aan de slag... bedankt voor de tips jongens...

ligt eraan welk bouwjaar denk ik...

vanaf 96 ofzo hebben ze 16pins (OBD2?)

mijn lekt uit zn doppie als ik flink heb gereden..

moet er zo`n 0,3 liter per 6 maanden bij gooien..

ligt eraan welk bouwjaar denk ik...

vanaf 96 ofzo hebben ze 16pins (OBD2?)

mijn lekt uit zn doppie als ik flink heb gereden..

moet er zo`n 0,3 liter per 6 maanden bij gooien..

Terug
Naar boven