• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

tijdelijk 195/65/15

Imperium

Post weinig
Past deze combinatie voor een dag? ik wil er mee door de APK (velgen van een Corsa D) aangezien mijn banden niet op tijd binnen zullen zijn voor de herkeuring. Of is de diameter te groot?

als het niet aanloopt is het goed....

scheelt ookn iet zoveel tov standaard maat (195-60-15)

Willem

origineel gepost door wim-v6

als het niet aanloopt is het goed....

scheelt ookn iet zoveel tov standaard maat (195-60-15)

Willem

Standaard maat is toch 205/55/15?

Kan iemand mij vertellen dat kleine haarscheurtjes waarbij je met de sleutel in de scheur gaat poeren om het karkas te zien afkeur is? (snap je het nog?)

Als je er dus niet in gaat zitten poeren zie je dus geen karkas. afkeur of niet? Heb namelijk ook nog 2 banden liggen die in het midden en binnenkant prima profiel hebben maar aan de buitenkant (2-3 cm van de kant af) is het 1mm. maar dat is afkeur volgens mij.

ja afkeur, band mag geen ernstige beschadigingen of Verdroging hebben, zeker niet waarbij het Carcas zichtbaar is.

Willem

hey mensen sorry dat ik ff ontopic ben maar heb een vraag:

Is de naafmaat van een calibra het zelfde als van een corsa B?

groeten Robert

nee kon velgen kopen die van een calibra kwamen. (zitten waarschijnlijk ook wel centreer ringen in). Die wou ik op mijn corsa zetten. Is dit niet mogelijk dan? de velgen zijn nml wel 4x100

Terug
Naar boven