• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

tips vervangen eindemper Vectra C 2.2 direct?

Mijn Vectra C 2.2 station heeft een nieuwe eindemper nodig, bij lage toeren rammelt het. er blijkt een tussenschotje los te zitten. Ik vind dit echt irritant en komt dus een nieuwe op. Maar voordat ik iets bestel, heeft iemand er nog een liggen of heeft iemand tips om juist nu een ander type uitlaat aan te schaffen. De twee pijpen liggen nu onder de auto, wat kost het om twee mooie sierstukken of iets dergelijks onder de auto uit laten steken en moet dan mijn dumper aangepast worden.

Al met al wie heeft hier eerdere ervaring mee en wilt deze met mij delen

Thks

hier een picture van mijn Vectra

Foto-YYTC388B.jpg

hmm, ik zie dat mijn oude berichten weg zijn, ben ook een poosje niet op het forum geweest.

Al met al, klein voorstel rondje, ik ben 40 jaar en woon in Delft, heb een tweeling van 7 (zie foto) en werk als ambtenaar. Vectra heb ik sinds enkele weken maar is niet vlekkenloos verlopen, nieuwe linker spiegel, accu, en nu dubbele einddemper. Ach als dat alles is dan teken ik ervoor.

klopt het trouwens dat de 2.2 DGI een distributieketting heeft?

ciao Marco

hmm, ik zie dat mijn oude berichten weg zijn, ben ook een poosje niet op het forum geweest.

Al met al, klein voorstel rondje, ik ben 40 jaar en woon in Delft, heb een tweeling van 7 (zie foto) en werk als ambtenaar. Vectra heb ik sinds enkele weken maar is niet vlekkenloos verlopen, nieuwe linker spiegel, accu, en nu dubbele einddemper. Ach als dat alles is dan teken ik ervoor.

klopt het trouwens dat de 2.2 DGI een distributieketting heeft?

ciao Marco

Jep de 2.2 DGI heeft een ..zelfs 2 kettingen.

Andere nog geen ervaringen mee,,,, heb dubbele dempers.... maar rammelen gelukkig nog niet.

Jep de 2.2 DGI heeft een ..zelfs 2 kettingen.

Andere nog geen ervaringen mee,,,, heb dubbele dempers.... maar rammelen gelukkig nog niet.

Hoi Marco,

Welkom. Ik heb vorig jaar een dubbele einddemper tweede hands gehaald van een 2.2 direct station. Had nog geen 90.000 op de klok om dat die man er een Irmscher op had gezet. Toen naar Kampen gereden en daar voor 200 euri de eindstukjes er op laten lassen. Zie pica's. Hoeft dus niet veel te kosten. Ik heb een OPC-Line achterstuk er op welke een kleinstukje uitgezaagd is. Gewoon aftekenen met de hand.

IMG_0580.jpg

IMG_0582.jpg

IMG_0581.jpg

IMG_0995.jpg

Safe driving Jurgen.

Hoi Marco,

Welkom. Ik heb vorig jaar een dubbele einddemper tweede hands gehaald van een 2.2 direct station. Had nog geen 90.000 op de klok om dat die man er een Irmscher op had gezet. Toen naar Kampen gereden en daar voor 200 euri de eindstukjes er op laten lassen. Zie pica's. Hoeft dus niet veel te kosten. Ik heb een OPC-Line achterstuk er op welke een kleinstukje uitgezaagd is. Gewoon aftekenen met de hand.

IMG_0580.jpg

IMG_0582.jpg

IMG_0581.jpg

IMG_0995.jpg

Safe driving Jurgen.

Hoi Marco,

Mijn demper was nog goed dus heb ik eindstukken erop laten lassen. Was met het uitzagen en RVS las werk en de eindstukken geloof ik 270 euro kwijt

IMG_0270.jpg

Hoi Marco,

Mijn demper was nog goed dus heb ik eindstukken erop laten lassen. Was met het uitzagen en RVS las werk en de eindstukken geloof ik 270 euro kwijt

IMG_0270.jpg

@yazzdian wrote:@jraaf en bromtoeter

Bedankt voor jullie reacties en foto's !

Hebben jullie het adres waar jullie het laten doen, woon zelf in delft

Thkx

Ik woon zelf in leiden, maar heb het laten doen in noordwijkerhout bij NM parts.

Groet Rene

@yazzdian wrote:@jraaf en bromtoeter

Bedankt voor jullie reacties en foto's !

Hebben jullie het adres waar jullie het laten doen, woon zelf in delft

Thkx

Ik woon zelf in leiden, maar heb het laten doen in noordwijkerhout bij NM parts.

Groet Rene

Terug
Naar boven