• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

tja dan even voorstellen

heb een zafira b 2,2 elegance met kabel mechaniek hij schakelt de laatste tijd slecht in zn 1st versnelling de rest werkt prima.. krijg hem wel in zn 1 als ik de pook in neutraal helemaal naar links druk maar niet van 3 naar 1

als het de schakelkabels zijn die ik denk dat het zijn, kan er wel eens wat speling op de aansluiting van de kabel komen, dus van de kabel op de versnellings bak

je kan hem ook alleen in zijn 1 zetten als je stil staat he, per auto verschilt dit ook wel. bij verschillende auto,s merk ik dat je echt stil moet staan om in zijn 1 te kunnen zetten. bij sommige als je nog zachtjes uitrolt, kan je hem wel in de 1e versnelling zetten !

ja ik weet dat je stil moet staan om in zn 1 te schakelen, maar ook in stilstand doet hij t niet... maar die speling zit het m dat in de kogelgewricht???

ja kogelgewricht zal denk ik de boosdoener zijn helaas zijn ze niet slijtvast !

weet niet of je heel technisch bent anders zou ik ze eens controleren, als je er goed bij kunt

hier gelijk een tekening zodat je een beeld kunt krijgen hoe het ongeveer in elkaar steekt

zafirsa.jpg

ben wel technisch heb ze al een x los gehad alleen kon ik er eigenlijk niks aan ontdekken, weet wel dat ze ontzettend vast zaten..

je moet wel de accu uitbouwen om erbij te kunnen.. ps is hier een oplossing voor of moet je de kabel vervangen... en hoe zie ik dat het gewricht nog goed is

hmm in dat geval hoeft het niet perce; aan je kabels te liggen, bak olie al eens gepeild ? kan dus in ook in de bak zelf zitten

nou ben ik met zafira niet zo bekend waar je de olie moet peilen... is dit bij iedere opel hetzelfde... klinkt vreemd he..

heb altijd corsa 2.0 gereden vandaar... is dit nog steeds die overloop dop aan de zijkant van de bak als ie horizontaal staat moet er bij bijvullen olie komen toch?

zijn van zafira nog vraagbaken te krijgen

Terug
Naar boven