• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Toerental blijft even hangen.

Geachte lezers,

Mijn naam is Johan ik rij vanaf 1998 in de opel Vectra B X1.8XE , sinds kort heb ik het volgende probleem:

Als ik stop dan blijven de toeren even op 1,2 hangen kort daarna valt de motor terug naar 800 toeren.

Geprobeerde oplossingen: Allen slangen gecontroleerd en vervangen, Carter ontluchting schoongemaakt en de klepruimte gereinigd, stappenmotor gereinigd.

Onlangs is wel de nokkenassensor vervangen, en dit is niet gedaan door een dealergarage. Zou deze sensor het probleem kunnen veroorzaken?

Wie zou mij kunnen vertellen wat het probeem is.

Bij voorbaat mijn dank

Je bedoelt dat ie een sec. of 2 op 1200 rpm blijft en dat ie dan naar 800 rpm gaat

dat doet ie van mij ook ben het niet anders gewent

ik heb ook een x1.8xe

Raymond

Allereerst bedankt voor jullie reactie's Wim-V6 welk onderwerp verwijs je mij naar op HOW TO Topic? Misschien heeft RaydeRay gelijk. Heb natuurlijk de storing gehad met de nokkenassensor dat de motor stotterde en uitging en het motor lamje ging branden, dit is weg na het vervangen van die sensor.

Toch loopt de motor anders na dit herstel. Weet niet hoe ik dit moet omschrijven.

Ik heb mijn nokkenas sensor ook pas vervangen en klopt de motor is anders gaan lopen

en ik heb nu meer kracht in het hogere toerental hij loopt veel beter.

nu kan ik heb lekker even door trappen naar het rooie gebied dat had ie eerst veel meer moeite mee.

Raymond

denk eerder dat je LFR (stappenmotor) gewoon defect is maatje ...

beschrijf eens iets preciezer wat er gebeurt en wanneer ? :) dat kan ook helpen

Als ik stop dan blijft het toerental even hangen op 1,2 waarna het terug valt naar 800, bij het optrekken en overschakelen heb ik het gevoel dat de motor het even niet oppakt. Anders weet ik het niet te omschrijven. Dit komt niet altijd voor maar wel regelmatig.

Goedenavond,

Op vele aanwijzingen heb ik net de LFR ( stappenmotor) vervangen, kan het zijn dat ik nu de accu los moet halen om de software te resseten ?

Graag hoor ik van jullie.

Groeten Johan

Allereerst wil ik een ieder bedanken voor de reacties. Het probleem was valselucht, slangen en stappenmotor-pakking. Let echter wel op bij het vast zetten van de stappenmotor dat je de boutjes niet te vast zet, het materiaal is niet sterk. De garage heeft met helicon nieuw draad aangebracht. en het probleem is opgelost.

klopt, kom ze vaak dolgedraait tegen..

vaak nog te redden met een M6 boutje met wat grover geslepen schoefdraad.

Daar komt bij dat het na het opboren van Carterventilatie gaatje in princiepe nooit meer los hoeft van de gasklep af omdat ie gewoon schoon blijft.

Willem

Terug
Naar boven