• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Toerenteller C Ascona 1.6D

Hallo Allemaal,

Ik heb een vraagje voor jullie.

vanaf deze of aankomende week, kan ik rijden in mijn (net gekochte) Opel C Ascona.

Aangezien de Opel eerst wordt nagekeken (olie verversen e.d.) en gekeurd kan ik er nog niet direct in rijden.

http://www.bankeinzug.com/frontend1/popups/galerie.php?zeigen=971&pfad=..%2Fverwaltung%2Fpics%2F22801.jpg#

Ik was zelf van plan om in de Ascona een toerenteller te zetten, heb zelf nog 1 liggen.

Mijn vraag is nu, is dit een beetje te doen, of een hels karwei?

Ik kan als het nodig is ook wel wat foto's maken van de toerenteller indien nodig.

Ook heb ik de meeste gegevens wel van de Ascona.

Ik hoor het graag van jullie!!

Alvast bedankt,

Max :wors

Ziet er inderdaad ook wel goed uit! Al moet ik zeggen dat de mijne een beetje netter is ;) maar goed, ik hoop dat ik veel plezier zal hebben van mijn "nieuwe" auto!! Van mij is trouwens ook een Touring uitvoering!! Die kadett is trouwens ook heel erg mooi, die corsa ook wel, maar die is weer van '87 dus wordt niet belastingvrij jammer genoeg!! Vindt het wel jammer dat mijn Ascona geen trekhaak heeft!! Maar goed, is ook niet het einde van de wereld.

Ziet er inderdaad ook wel goed uit! Al moet ik zeggen dat de mijne een beetje netter is ;) maar goed, ik hoop dat ik veel plezier zal hebben van mijn "nieuwe" auto!! Van mij is trouwens ook een Touring uitvoering!! Die kadett is trouwens ook heel erg mooi, die corsa ook wel, maar die is weer van '87 dus wordt niet belastingvrij jammer genoeg!! Vindt het wel jammer dat mijn Ascona geen trekhaak heeft!! Maar goed, is ook niet het einde van de wereld.

@Aapje wrote:Dás leuk als je een bobine hebt, heeft de 1.6D niet :)

Oke, dus ik kan die site niet gebruiken? Is er dan wel een mogelijkheid om (op een redelijk makkelijke manier) er een toerenteller in te krijgen? Ik heb een VDO toerenteller liggen met een W aansluiting. :wors

@Aapje wrote:Dás leuk als je een bobine hebt, heeft de 1.6D niet :)

Oke, dus ik kan die site niet gebruiken? Is er dan wel een mogelijkheid om (op een redelijk makkelijke manier) er een toerenteller in te krijgen? Ik heb een VDO toerenteller liggen met een W aansluiting. :wors

Had zelf paar weken terug ofzo 't zelfde gevraagd hier, kwam weinig zinnigs... Had geprobeerd een sensor bij de krukas te zetten, maar die sensor die ik had ging tot 1500rpm, daarna bleef ie gewoon hangen. Dus ik vermoed dat m'n sensor niet snel genoeg was.

Diesel toerentellers voor de combo/kadett/ascona zijn bijna niet te vinden, dus denk dat mijn oplossing een moderne dieseltellerbak openen en dan het elektra/wijzerstukje overzetten naar een eigen tellerbak.

Je zult sowieso met een W-signaal moeten werken of zelf een puls-signaal maken, voor een benzinetoerenteller te laten werken heb je PER rondje van de krukas 4 negatieve pulsen nodig. (Bobine = massa/negatief geschakeld).

Had zelf paar weken terug ofzo 't zelfde gevraagd hier, kwam weinig zinnigs... Had geprobeerd een sensor bij de krukas te zetten, maar die sensor die ik had ging tot 1500rpm, daarna bleef ie gewoon hangen. Dus ik vermoed dat m'n sensor niet snel genoeg was.

Diesel toerentellers voor de combo/kadett/ascona zijn bijna niet te vinden, dus denk dat mijn oplossing een moderne dieseltellerbak openen en dan het elektra/wijzerstukje overzetten naar een eigen tellerbak.

Je zult sowieso met een W-signaal moeten werken of zelf een puls-signaal maken, voor een benzinetoerenteller te laten werken heb je PER rondje van de krukas 4 negatieve pulsen nodig. (Bobine = massa/negatief geschakeld).

@TheDutchTango wrote:Hallo Allemaal,

Ik heb een vraagje voor jullie.

vanaf deze of aankomende week, kan ik rijden in mijn (net gekochte) Opel C Ascona.

Aangezien de Opel eerst wordt nagekeken (olie verversen e.d.) en gekeurd kan ik er nog niet direct in rijden.

http://www.bankeinzug.com/frontend1/popups/galerie.php?zeigen=971&pfad=..%2Fverwaltung%2Fpics%2F22801.jpg#

Ik was zelf van plan om in de Ascona een toerenteller te zetten, heb zelf nog 1 liggen.

Mijn vraag is nu, is dit een beetje te doen, of een hels karwei?

Ik kan als het nodig is ook wel wat foto's maken van de toerenteller indien nodig.

Ook heb ik de meeste gegevens wel van de Ascona.

Ik hoor het graag van jullie!!

Alvast bedankt,

Max :wors

Snuffel HIERRONDERR maar eens.

http://www.4crawler.com/Diesel/CheapTricks/Tachometer/vwdslfaq.txt" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.wvopzeeland.nl/toerenteller.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug
Naar boven