• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Toerenteller, snelheidsmeter, temperatuurmeter & benzine...

DarkNL08

Post veel
Astra G 1.6: X16XEL - 1998

Alle meters in mijn dashboard werken niet meer ;)

De tellerbak verlichting werkt wel goed, knipperlichten, grootlicht, verlichting enz. werkt allemaal prima.

Radio ook geen probleem, verder ook geen electrische problemen.

Maar, alle tellers werken dus niet.

Mogelijke opties:

- Extra massa leggen?

- Accu loskoppelen > tellers resetten

- Snelheidssensor? (toerensensor?) > Bestaat dat?

- ...

Wie weet waar dit aan kan liggen? Er zijn volgens mij geen zekeringen op dit gebied... Wel is mijn verlichtingsknoppen-unit (hoe het mag heten) een beetje gaar, moet soms 2x draaien voordat mijn verlichting aangaat. Kan het daar mee te maken hebben?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

edit: TOEVOEGING: Controlelampjes werken ook niet!

Hmmm, ik denk dat er TOCH een zekering daarvoor is.

Ik heb dit ook eens gehad met mn Astra F en toen was het WEL een zekering in het zekeringenkastje die gesprongen was.

Ik zou daar toch eens kijken als ik jouw was :thumbup

Groet, Rik ;)

Hmmm, ik denk dat er TOCH een zekering daarvoor is.

Ik heb dit ook eens gehad met mn Astra F en toen was het WEL een zekering in het zekeringenkastje die gesprongen was.

Ik zou daar toch eens kijken als ik jouw was :thumbup

Groet, Rik ;)

Super Rik! Toch een zekering.... nummer 13... "Info display"

Vervangen en hij bleef eruit klappen, dus ergens sluiting.. En jawel, de sigarettenaansteker!

Die even losgehad, schoongemaakt, kabels gechecked en toen maar geprobeerd... en ja! Alles werkt weer prima :)

Dus oplossing: Kortsluiting verholpen, zekering vervangen en gaan met die banaan!

Super Rik! Toch een zekering.... nummer 13... "Info display"

Vervangen en hij bleef eruit klappen, dus ergens sluiting.. En jawel, de sigarettenaansteker!

Die even losgehad, schoongemaakt, kabels gechecked en toen maar geprobeerd... en ja! Alles werkt weer prima :)

Dus oplossing: Kortsluiting verholpen, zekering vervangen en gaan met die banaan!

Terug
Naar boven