• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Touchscreen schoonmaken

Juffer1

Post vaak
Een dag voor vakantie is gisteravond het touchscreen gedeelte van mn Kenwood ermee gestopt.

De radio heeft de hele middag aangestaan, heb zelfs diverse malen het scherm nog gebruikt alles zonder problemen.

Volgens het boekje de radio gereset, echter nu moet ik een code invoeren wat dus niet lukt omdat het bovenste gedeelte van het touchscreen niet meer werkt.

Zelf heb ik het vermoeden dat gisteren met het schoonmaken van de auto er iets op het scherm terecht is gekomen (wellicht last touch wat op een doek zat) waar het niet goed tegen kan.

Heeft iemand enig idee wat ik hier nog aan kan doen en hoe ik dat touchscreen gedeelte eventueel kan schoonmaken ?

Gr. Arjan

Oei,,,,, Je kunt proberen met een busje perslucht of een compressor voorzichtig langs het randje blazen zodat eventiuele vocht daarachter wordt weggeblazen.

Het gekke is dat je van buitenaf niks geks ziet aan het scherm. Er zit geen vocht of vlekken op / onder het scherm of vocht tussen het touchscreen en TFT gedeelte.

Morgen maar eens contact opnemen met Kenwood om te kijken of ze het touchscreen gedeelte kunnen vervangen en of dat de moeite nog gaat zijn.

Gr. Arjan

is dat las touch wat vettig ? , misschien moet je het scherm schoonmaken met iets van lcd reiniger.

't is niet te hopen dat een van die laagjes stuk is...

Denk dat er idd. wat mis is met het touchscreen of de controller.

Je ziet geen schade op/in het touchscreen dus het heeft er geen last van gehad, anders had je het wel gezien (werk voor een tablet leverancier)

Beste om schoon te maken:

Gewoon een zachte microvezel doek (wel opletten dat er geen zand of iets dergelijks op zit dan standaard glassex voorzichtig gebruiken) , als je de vlekken niet weg krijgt klein beetje glassex op de doek en dan schoonpoetsen.

Terug
Naar boven