• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

TPMS batterijen

Mijn 7 jaar oude Vectra C begint te mekkeren over een lage accuspanning in de sensoren van het TPMS. Zitten hier echt batterijen in? Dit zou betekenen dat het wiel eraf moet, band van de velg, batterij vervangen, band weer om de velg, opnieuw uitbalanceren en wiel terugplaatsen. En dat vier keer! :o Wat zou hier de goedkoopste oplossing voor zijn, Kwikfit of zoiets?

Goedkoopst is natuurlijk om het TPMS uit te schakelen maar dat wil ik niet, het is toch een stukje veiligheid...

Ik heb nog van die sensoren liggen maar zover ik weet kun je hier geen batterijen van vervangen.

Je moet 4 nieuwe sensoren kopen en deze zijn niet goedkoop

Ik heb nog van die sensoren liggen maar zover ik weet kun je hier geen batterijen van vervangen.

Je moet 4 nieuwe sensoren kopen en deze zijn niet goedkoop

Grmbll, ook dat nog. Leuk systeem, alleen jammer dat het je eens in de 7 jaar 400 euro aan materiaal kost, zitten ze er nog niet eens in! Ik laat de boel wel even uitschakelen tot de volgende bandenwissel.

Grmbll, ook dat nog. Leuk systeem, alleen jammer dat het je eens in de 7 jaar 400 euro aan materiaal kost, zitten ze er nog niet eens in! Ik laat de boel wel even uitschakelen tot de volgende bandenwissel.

[rquote=1859934&tid=141945&author=pegasusjan]Ik heb nog van die sensoren liggen maar zover ik weet kun je hier geen batterijen van vervangen.

Je moet 4 nieuwe sensoren kopen en deze zijn niet goedkoop[/rquote]

Die dingen moeten toch wel op een of andere manier open te "slopen" zijn, zodat je kan zien wat de stroomvoorziening is om dan vervolgens deze te vervangen en het zootje weer dicht te kitten?

[rquote=1859934&tid=141945&author=pegasusjan]Ik heb nog van die sensoren liggen maar zover ik weet kun je hier geen batterijen van vervangen.

Die dingen moeten toch wel op een of andere manier open te "slopen" zijn, zodat je kan zien wat de stroomvoorziening is om dan vervolgens deze te vervangen en het zootje weer dicht te kitten?

[rquote=1859942&tid=141945&author=JanW75][rquote=1859934&tid=141945&author=pegasusjan]Ik heb nog van die sensoren liggen maar zover ik weet kun je hier geen batterijen van vervangen.

Die dingen moeten toch wel op een of andere manier open te "slopen" zijn, zodat je kan zien wat de stroomvoorziening is om dan vervolgens deze te vervangen en het zootje weer dicht te kitten?[/rquote]

Nee lukt niet.

Je moet echt de hele sensor vervangen.

Het is gewoon 1 grote rotzooi.

Sta die dingen zo vaak te vervangen, omdat ze bij het oppompen van de banden de boel afgebroken is.

[rquote=1859942&tid=141945&author=JanW75][rquote=1859934&tid=141945&author=pegasusjan]Ik heb nog van die sensoren liggen maar zover ik weet kun je hier geen batterijen van vervangen.

Die dingen moeten toch wel op een of andere manier open te "slopen" zijn, zodat je kan zien wat de stroomvoorziening is om dan vervolgens deze te vervangen en het zootje weer dicht te kitten?[/rquote]

Nee lukt niet.

Je moet echt de hele sensor vervangen.

Het is gewoon 1 grote rotzooi.

Sta die dingen zo vaak te vervangen, omdat ze bij het oppompen van de banden de boel afgebroken is.

[rquote=1860283&tid=141945&author=erosnl]heb je hier iets aan ?

gr erik [/rquote]

Let op er zijn 2 types.

Niet dat je de verkeerde hebt.

[rquote=1860283&tid=141945&author=erosnl]heb je hier iets aan ?

gr erik [/rquote]

Let op er zijn 2 types.

Niet dat je de verkeerde hebt.

Terug
Naar boven