• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Traction Control

Een TC knopje?

Ik rij een astra G cabrio, ik weet zeker dat ik ESP en TC heb!

met dit weer als ik te veel gas geef begint een oranje driehoekje te knipperen met een slippend autootje erin,

maar een knopje om dit aan en uit te zetten heb ik niet, hoe kan dit?

Willem, Ik zie op de foto die je post een trekhaaklampje branden.

Nou had ik daarover een vraagje. Mijn Zus heeft een Zafira. En als ik daar een aanhangwagen aan hang, dan gaat ook zo'n lampje branden. Ik heb een astra G station, en als ik er een aanhangwagen achter hang, dan gaat er geen lampje branden.

Weet jij (of iemand anders) misschien wat daar de reden van is?

Ik dacht zelf dat de trekhaak niet af fabriek is... (maar dat lijkt mij stug daar de waarschuwingsstickers wel in de auto plakken.)

alvast bedankt!

dat lampje gaat mee op je knipperlicht (mits geactiveerd in de ipc in geval van een zafira-b, misschien moet het bij de g ook geprogrammeerd worden?).

beste mensen.

nu heb ik even een tussen vraag, mijn naam is johann ik rijd in een astra eleganse automatic g-cc Z16xe 16v, nu lees ik als ik het goed lees dat je eps en tc erbij in kan plaatsen ik weet dat in de auto van mijn vrouw namelijk dit wel eps zit tc is mij onbekend maar het zou wel goed zijn dat we deze uitbrijdingen er in kunnen krijgen dus mijn vraag luid dan ook is dat dan ook mogelijk in in mijn astra eps + tc en in de astra van mijn vrouw tc zo ja hoe ? zijn daar schema's van / voor

gr gr johann

Ja ja ik heb inderdaad een paar letters omgedraaid en dan kloppen mijn vragen niet meer dat eps moet uiteraard ESP zijn en dan kloppen mijn vragen wel dus nogmaals mijn vragen ik rijd een astra eleganse automatic G-CC Z16XE,nu lees ik inals ik het allemaal goed lees dat je ESP en TC erbij in de auto kan plaatsen ik weet dat in de auto van mijn vrouw namelijk wel ESP zit het TC is mij onbekend, maar het wel goed zijn dat we deze uitbrijdingen erbij kunnen krijgen. Dus mijn vraag luid dan ook:"is het mogenlijk om deze ESP en TC in mijn eleganse erbij te maken en bij mijn vrouw haar auto de TC erbij te maken en zijn daar schema's van/voor eventueel met foto's AUB ik hoop dat ik nu geen nl taalfouten geschreven heb en anders lees er aub overheen zodat ik wel antwoord krijg op mijn vra(a)g(en) die ik in dit topic gesteld heb bvd Johann

@Spacejam wrote:dat lampje gaat mee op je knipperlicht (mits geactiveerd in de ipc in geval van een zafira-b, misschien moet het bij de g ook geprogrammeerd worden?).

Bij de Astra-G en Zafira-A zou dit lampje best eens voorbereid kunnen zijn, kwestie van lampje in de tellerdraaien en klaar.

Bij de Combo waar de tellerfoto van komt, was deze om de dakknipperlampen te controleren op werking.

Willem

Ik had toen der tijd een x20xer ipv de orginele z16xe en daarbij werkte het nu de z16xe er weer in zit werkt het niet meer.

Dus gaat niet werken. Z16XEP is een andere motor waarbij het wel zou werken omdat deze ecu het ondersteund. De z16xe ecu ondersteund het niet.

Andere ABS pomp is enkel nodig als je ESP wil ipv traction control. En esp is wel realisearbaar, maar dan moet je een stuursensor, hellingsensor, esp unit / kabelboom en andere abs pomp hebben.

Terug
Naar boven