• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Trekhaak demonteren en monteren op andere Opel Astra

Beste,

Ik heb een Bedrijfswagen (Opel Astra Sports Tourer) waarbij ik zelf de trekhaak heb bekostigd. Ik kreeg 2 weken geleden mijn ontslag en wil/mag er de trekhaak afnemen. Heeft iemand ergens een handleiding hoe dit te doen? Houdt dit veel in?

Op mijn nieuw werk zou ik ook terug een Opel Astra Tourer als bedrijfswagen krijgen. Kan ik die trekhaak zonder problemen terug installeren op die nieuwe wagen?

Groeten en bedankt !

edit: trekhaak die geïnstalleerd werd is een originele vanuit de Opel fabriek/garage zelf

hallo de trekhaak kan je zo demonteren hier voor moet de achterbumper gedemonteerd worden

trekhaak met kabel verwijderen en navragen bij opel dealer of hij moet worden uitgeprogameerd

bouten verwijderen als het goed is loopt er ook een kabel naar voor voor constante plus

hoop dat ik u hier mee voldoende heb geholpen en anders hoor ik het wel mvg Erik

Meestal zitten er ook lange bussen in, die zijn er moeilijk uit te krijgen.

Pas op dat ze niet in de chassisbalken vallen! Dan ben je ze kwijt!

1 kabeltje zit bij je remlicht aan gesoldeerd.

en 1 kabeltje gaat helemaal naar voren en zit bij op de groene draad (volgens mij) aan je OBD stekker.

Verder een kastje achterin. en natuurlijk de trekhaak zelf. En zoals gezegd is, verlies die bussen niet uit het oog!

Terug
Naar boven