• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

trekhaak

wie kan mij vertellen hoe het zit met een trekhaak

heb op mijn astra f een trekhaak(waarschijnlijk de meeste)

moet dit op de papieren staan wat ie mag hebben ofozoiets

kan me herineren dat er op de papieren staat wat de auto mag trekken of hebben ze dat pas later op de papieren gezet???

moet de trekhaak anders gekeurd worden ofzo

gr mike

voor de apk maakt dat niet uit.

Enige wat je moet controleren of de kogel wel 49mm of groter is (ivm slijtage) en of de trekhaak wel goed vast zit (met alle bouten en niet verroest op de plek van de bevestiging).

en met controle maakt het dan ook niet uit

ik heb namelijk wel E achter C (dus ook B) dus het gaat mij er om dat als ik een zwaardere aanhanger wil trekken meestal staat dan op de paieren van hoe en wat

ik heb wel in de auto de boekjes van de trekhaak heb er nog niet ingekeken maar staat hier dan in tot hoeveel je mag hebben dan geremd en ongeremd

gr mike

als je op rdw je kenteken in geeft bij mijn voertuiggegevens dan kun je zo zien wat hij geremd en ongeremd mag trekken

origineel gepost door jsgsi

voor de apk maakt dat niet uit.

Enige wat je moet controleren of de kogel wel 49mm of groter is (ivm slijtage) en of de trekhaak wel goed vast zit (met alle bouten en niet verroest op de plek van de bevestiging).

Dus...........maakt het wel degelijk wat uit voor de APK.

Losse bouten van de trekhaak is afkeur!!!

gr

Danny

vroeger stond er op het (gele)kentekenbewijs geen gewicht wat de auto mag trekken, toen moest je de auto met trekhaak laten keuren. je kreeg dan een grijze inleg vel waar het gewicht op stond. tegenwoordig staat het trekgewicht direct op het (groene)kenteken bewijs bij afgifte en hoef je de auto met trekhaak niet meer te laten keuren. heb je nu een kentekenbewijs waar het niet opstaat moet je even naar de rdw je kentekenbewijs inleveren en dan krijg je een paar dagen later een nieuwe kentekenbewijs thuis gestuurd waar het wel op staat. ik weet niet of er nog kosten aangebonden zijn het was altijd gratis.

Terug
Naar boven