• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

trillen rem pedaal bij remmen en tilling in gaspedaal

Heren,

Heb de wielen opgekrikt en rondgedraaid maar hoor niks vreemds.

En schijven zijn ook gewoon schoon geen groeven oid.

En onder het rijden hoor ik bij het remmen niks alleen voel ik het trillen bij remmen.

Maar hoor wel een zoem/tril geluid om het moment dat mijn gaspedaal trillt onder mijn voet .

Gr. Ayfu

Je kan nog kijken of hij krom is met een zuiver rechte lat, bijvoorbeeld een stalen liniaal.

Tegenwoordig heb ik een richtbank voor fietswielen, maar vroeger klemde ik deze in een voorvork en zette ik een stalen liniaal vast op de vork om het slag te vinden.

Weet niet of je de liniaal ergens goed tegenaan vast kan zetten, maar het is misschien een optie.

Je abs ring lijkt me namelijk niet dat trillen in je gaspedaal te kunnen geven, dan moet er toch ergens een onbalans zijn.

Als je een stop doet aan bv 100 km/u, en redelijk hard door remt (zonder ABS) zou je stuur ook moeten meetrillen als je schijven krom zijn.

Je kan desnoods ook eens een echte ABS stop maken en dan vergelijken met het trillen dat je nu meemaakt?

Jongens,

Ik weet het ook nıet meer, dan moet ık maar de Garage uitlaten zoeken.

Maar trillen in de gaspedaal lijkt me niet van de remmen te komen .

Denk dat ik eerst de homokineet na laat kijken maar is de Abs ring apart te maken of moet de homokineet compleet vervangen worden.

Zo ja van welke modelen Vectra past op een Vectra b uit 2001 z18xe voor het geval dat ik er een tweedehands op laat zetten.

Gr. Ayfu

ik zou homokineten maar gewoon nieuw kiezen. Het is je aandrijving en 2de hands weet je nooit wat je koopt

Je draagarmrubbers hebben toch geen speling?

Gisteren langs een andere garage geweest,en twee nieuwe Abs ringen besteld om maar met de goedkoopste te beginnen, want waren vrij roestig en rechts zelfs beschadigd.

Uitlaten lezen voor het trillen in gaspedaal kwam niks uit en hij kon ook niks vinden dus moet ie even verder onderzoeken.

Hou jullie op de hoogte.

Gr. Ayfu

Jongens,

Probleem opgelost, ABS ringen vervangen, waren helemaal weggeroest bij het loshalen vielen ze in stukken onderuit.

Het trillen is in beide gaspedalen weg zowel rempedaal als gaspedaal.

Ik wil jullie hierbij toch bedanken voor jullie reacties en meedenken.

bedankt allemaal :)))))

Gr. Ayfu

Hallo,

Ik heb een opel astra h 2008 1.6 met een km stand van 66.000.

Ik voel nu enige tijd een irritante trilling in mijn gaspedaal. Ook bij het koppelen voel ik een trilling. Ook af en toe een schurend gevoel als ik de koppeling een klein beetje indruk (net niet vergenoeg zodat hij ontkoppelt) het koppelen en optrekken gaat voor de rest prima.

Ik weet echt niet wat het is??

Zet morgen mijn zafira ook eens op de brug , ook al een tijd last van die irriterende trilling in mijn gaspedaal maar nooit aan de abs ring gedacht . :thumb

Kan dit ern trilling veroorzaken in je gas en koppelingspedaal? En waar zitten je abs ringen en hoe kom je erachter of ze vervangen moeten worden??? :hmmz

Terug
Naar boven