• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Trommelremmen versleten??? of niet?

Hallo?

reeds een aantal weken (met dit vriesweer & sneeuw) hoor ik bij het remmen achteraan een schurend geluid.

Wagen: Astra H 1.4 Enjoy van 2004

Het is enkel maar de eerste paar keren als ik rem en dan is er geen vuiltje meer aan de lucht...

Zou dat wat vuil kunnen zijn of zo wat weggeschuurd wordt tijdens het remmen.?

Heb pas een grote beurt gehad dus veronderstel dat ze die trommelremmen achteraan hebben nagekeken.. Hoe kan ik zien of die versleten zijn eventueel?

Alvast bedankt voor tips

Hey, ik heb mij laten vertellen dat dat vliegroest is ??

Bij mij is het ook na een paar x remmen weg!

Maar er zijn hier wel pro's die het met zekerheid kunnen vertellen!

Hey, ik heb mij laten vertellen dat dat vliegroest is ??

Bij mij is het ook na een paar x remmen weg!

Maar er zijn hier wel pro's die het met zekerheid kunnen vertellen!

als ze echt versleten zijn blijven ze wel schaven. dit is gewoon het roesten van de binnenkant van de trommel. kan geen kwaad.

als ze echt versleten zijn blijven ze wel schaven. dit is gewoon het roesten van de binnenkant van de trommel. kan geen kwaad.

voor zeker heid is de enige optie even open maken ,

wiel er af dat tork boutje los maken en kijken of je de trommel naar je toe kan trekken dan zie je hoe de boel er bij/voor staat wel ff je handrem los he .kan je dit niet zelf even vragen waar je de beurt heb gehad zeg dat je het ???niet vertrouwd /prettig vind

verder de meeste wagens als ze een of twee nachten stil staan met dit natte weer doen dit .

en als de wagen net een beurt heeft gehad bij een vertrouwd adres of persoon geen zorgen maken .

Bert

voor zeker heid is de enige optie even open maken ,

wiel er af dat tork boutje los maken en kijken of je de trommel naar je toe kan trekken dan zie je hoe de boel er bij/voor staat wel ff je handrem los he .kan je dit niet zelf even vragen waar je de beurt heb gehad zeg dat je het ???niet vertrouwd /prettig vind

verder de meeste wagens als ze een of twee nachten stil staan met dit natte weer doen dit .

en als de wagen net een beurt heeft gehad bij een vertrouwd adres of persoon geen zorgen maken .

Bert

Ik heb ook Flink schavend geluid achter bij de trommelremmen van de Combo als ik weg rijdt s'ochtens, zeker als het erg vochtig is buiten.

effe met de handrem erop rijden een stukje en het is weg.

Willem

Ik heb ook Flink schavend geluid achter bij de trommelremmen van de Combo als ik weg rijdt s'ochtens, zeker als het erg vochtig is buiten.

effe met de handrem erop rijden een stukje en het is weg.

Willem

Terug
Naar boven