• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

tuimelaar gebroken c14nz? gebeurt dat vaker?

kiyamizio

Post vaak
hallo,

van mijn atje is de tuimelaar van de 1e inlaat klep gebroken heb nog geen compressie gemeten dus weet niet of er schade is.

maar gebeurt dit vaker?

het lijkt mijn dat dit niet zomaar breek zonder reden.

hij doet het overigens wel gewoon alleen ik heb een drie cilinder corsa 1150cc,

Nokkenas hoeft er niet compleet uit. Ik heb het laast op het werk met een klepveer lichter gedaan. Daarmee drukte ik het spul zo in dat ik de nieuwe slepers monteren kon.

Wel je zuiger zo zetten dat je niet je klep op de zuiger drukt, want dan schiet het niet echt op natuurlijk. Gewoon alle 4 cilinders halfverwege zetten, dan kan je zo doorwerken.

Controleer gelijk je hydro stoter. ALs deze vast zit heb je het probleem zo weer.

Vaak een geval van slechte olie of een gebrek aan verversen.

Je tuimelaar kan gebroken zijn door de vastzittende stoter, hierdoor krijgt hij steeds een klap van de nokkenas inplaats dat hij continu contact heeft (sleept).

Loop eens binnen bij garage Gootjes in Langedijk, die jongens kunnen je wel verder helpen. Hebben meerdere opels in hun prive bezit o.a. een Corsa 2.0.

Garage Gootjes

Vreekesweid 26

1721PR Broek op Langedijk

Nederland

Telefoon: (+31) 0226320777

Nokkenas hoeft er niet compleet uit. Ik heb het laast op het werk met een klepveer lichter gedaan. Daarmee drukte ik het spul zo in dat ik de nieuwe slepers monteren kon.

Wel je zuiger zo zetten dat je niet je klep op de zuiger drukt, want dan schiet het niet echt op natuurlijk. Gewoon alle 4 cilinders halfverwege zetten, dan kan je zo doorwerken.

Controleer gelijk je hydro stoter. ALs deze vast zit heb je het probleem zo weer.

Vaak een geval van slechte olie of een gebrek aan verversen.

Je tuimelaar kan gebroken zijn door de vastzittende stoter, hierdoor krijgt hij steeds een klap van de nokkenas inplaats dat hij continu contact heeft (sleept).

Loop eens binnen bij garage Gootjes in Langedijk, die jongens kunnen je wel verder helpen. Hebben meerdere opels in hun prive bezit o.a. een Corsa 2.0.

Garage Gootjes

Vreekesweid 26

1721PR Broek op Langedijk

Nederland

Telefoon: (+31) 0226320777

ja ik brak ze met mijn 8v motor wel vaker.

Je hoort het wel eens, maar compressie meting gaat nu niet werken

Klep gaat niet open.

Of ff met nokkenastool de nokkeas weg pakken en een nieuw slepertje erin of de kop er ff af

ja ik brak ze met mijn 8v motor wel vaker.

Je hoort het wel eens, maar compressie meting gaat nu niet werken

Klep gaat niet open.

Of ff met nokkenastool de nokkeas weg pakken en een nieuw slepertje erin of de kop er ff af

het gaat wel,ik heb een zelf gemaakt stuk gereedschap waarmee je de klep en klepveer mee kan indrukken en een andere tuimelaar kan plaatsen zonder de nokkenas eruit te moeten halen

nokkenas pak je er zo uit als je het juiste gereedschap hebt.

Ok d-riem moet ff los maar dat stelt allemaal nix voor bij die 8v motoren.

Misschien dat insane31 je het tooltje wil lenen om de klep weg te drukken.

Dan kun je er idd ook bij in de meeste gevallen.

Maar like said ik gebruik zelf altijd de nokkenastool welke de opel dealer ook heb liggen..

het gaat wel,ik heb een zelf gemaakt stuk gereedschap waarmee je de klep en klepveer mee kan indrukken en een andere tuimelaar kan plaatsen zonder de nokkenas eruit te moeten halen

Nokkenas moet je eruit denk ik.. hoe ziet dat gereedschap eruit. kan het ook zonder die tool

.welke kant gaat hij eruit diss riem kant??

nokkenas pak je er zo uit als je het juiste gereedschap hebt.

Maar like said ik gebruik zelf altijd de nokkenastool welke de opel dealer ook heb liggen..

Nokkenas moet je eruit denk ik.. hoe ziet dat gereedschap eruit. kan het ook zonder die tool

.welke kant gaat hij eruit diss riem kant??

@corsaboy wrote:nokkenas pak je er zo uit als je het juiste gereedschap hebt.

ligt er een beetje aan waar hij vandaan komt, als het een bbetje in de buurt is kan hij langskomen

@corsaboy wrote:nokkenas pak je er zo uit als je het juiste gereedschap hebt.

ligt er een beetje aan waar hij vandaan komt, als het een bbetje in de buurt is kan hij langskomen

Terug
Naar boven