probeer me wat te verdiepen in het verder aanpakken van mijn c20xe.
setup nu 185 pk aan de motor :
- 45 mm dbilas inlaat mer gasklephuizen , backplate en schuimfilter
- groep a spaghetti spruitstuk en uitlaat
- universele drukregelaar (3,5 bar)
- blauwe m2.8 injectoren
- afgedraaid vliegwiel.
- Adaptronic motor management met wasted spark bobine en speciale kabels.
-bosch super + bougies.
de rest is origineel
ik heb op dit gebied niet zoveel ervaring dus wil me wat verdiepen in diverse aanpassingen.
zoals :
-stalen drijfstangen en verstevigde lagers , voor evt. hogere toerentallen . is het dan aan te raden om ook versterkte klepveren te nemen of vaste stoters i.pv. de hydraulische ?
- hogere comp. zuigers. zuiger bodemkoeling , versterkte kopbouten nodig ?
en als ik deze aanpassingen zou hebben zijn de gasklephuizen en injectoren dan nog groot genoeg ?
ik wil zelf geen andere nokkenassen omdat mijn motor nu bij 3500 toeren al bijna op max koppel zit en dit houd tot de 6300 toeren. ik ben bang dat ik anders hoge pieken en dalen krijg wat met driften niet makkelijk is omdat ik zowel op hoge- als op lage toeren koppel/vermogen moet hebben.
ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren en willen helpen.
bvd. arno
setup nu 185 pk aan de motor :
- 45 mm dbilas inlaat mer gasklephuizen , backplate en schuimfilter
- groep a spaghetti spruitstuk en uitlaat
- universele drukregelaar (3,5 bar)
- blauwe m2.8 injectoren
- afgedraaid vliegwiel.
- Adaptronic motor management met wasted spark bobine en speciale kabels.
-bosch super + bougies.
de rest is origineel
ik heb op dit gebied niet zoveel ervaring dus wil me wat verdiepen in diverse aanpassingen.
zoals :
-stalen drijfstangen en verstevigde lagers , voor evt. hogere toerentallen . is het dan aan te raden om ook versterkte klepveren te nemen of vaste stoters i.pv. de hydraulische ?
- hogere comp. zuigers. zuiger bodemkoeling , versterkte kopbouten nodig ?
en als ik deze aanpassingen zou hebben zijn de gasklephuizen en injectoren dan nog groot genoeg ?
ik wil zelf geen andere nokkenassen omdat mijn motor nu bij 3500 toeren al bijna op max koppel zit en dit houd tot de 6300 toeren. ik ben bang dat ik anders hoge pieken en dalen krijg wat met driften niet makkelijk is omdat ik zowel op hoge- als op lage toeren koppel/vermogen moet hebben.
ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren en willen helpen.
bvd. arno