• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

turbo omega 2.5 diesel werkt niet goed

Hallo Mensen.

De turbo van mijn omega 2.5 diesel werkt niet goed.

Als hij koud is (een nachtje gestaan) en ik start hem dan werkt de turbo prima, maar als ik de sleutel omdraai en de auto uitzet en ik start hem daarna weer (na bijvoorbeeld tanken o.i.d) dan werkt de turbo helemaal niet meer.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Want zonder turbo levert de auto veel aan vermorgen in.

Ik hoop wat van jullie te horen.

Alvast mijn dank

Hartelijke groet

Fabian

hoe weet je dat het de turbo is

kan ook de egr klep zijn die open blijft staan,wat ik haast wel denk

dan heb je ook geen vermogen meer

gr mart

hoe weet je dat het de turbo is

kan ook de egr klep zijn die open blijft staan,wat ik haast wel denk

dan heb je ook geen vermogen meer

gr mart

EGR kan je zelf makkelijk schoonmaken... even googlen of zoeken hier op de site, is al heel veel over geschreven.

EGR kan je zelf makkelijk schoonmaken... even googlen of zoeken hier op de site, is al heel veel over geschreven.

@martslaats wrote:ik zou hem afdoppen

zodat zich dat probleem niet meer voordoet

Bedankt voor je reactie.

Afdoppen, ik heb opgezocht hoe het werkt e.d. maar kan het niet vinden voor het type auto dat ik rijd ((x)25td?).

Moet het gat naar het ijzeren buisje van ongeveer een centimeter doorsnede aan de linkerzijde van de EGR worden afgedicht met een ijzeren plaatje van 2mm dikte (zoals te zien is in de onderstaande link)?

http://imageshack.us/photo/my-images/339/egrafdoppen.jpg/

Gr. Fabian

@martslaats wrote:ik zou hem afdoppen

zodat zich dat probleem niet meer voordoet

Bedankt voor je reactie.

Afdoppen, ik heb opgezocht hoe het werkt e.d. maar kan het niet vinden voor het type auto dat ik rijd ((x)25td?).

Moet het gat naar het ijzeren buisje van ongeveer een centimeter doorsnede aan de linkerzijde van de EGR worden afgedicht met een ijzeren plaatje van 2mm dikte (zoals te zien is in de onderstaande link)?

http://imageshack.us/photo/my-images/339/egrafdoppen.jpg/

Gr. Fabian

ik heb een koper plaatje ertussen gezet,dat buigt namelijk een beetje mee

omdat de flens een beetje rond is,heb een stukje koper pijp genomen en die in de lengte door de midden gezaagd en opengevouwen

en het zit er al 2 jaar in

maar de vacuumslang moet je gewoon laten zitten dus niet loshalen en dichtmaken,dus alleen het plaatje ertussen zetten en verder niets

en ja op je vraag waar dat tussen moet komen is goed volgens tekening

gr mart

Terug
Naar boven